Finalment, el propi José Montilla ha hagut de reconèixer davant del seu partit que la major part dels vots que ha perdut el PSC en aquestes municipals han anat cap al PP i Plataforma per Catalunya (PxC), amb Badalona com a cas incontrovertible. Assumida l'obvietat, queda pendent que l'actual direcció socialista expliqui quina responsabilitat té en aquest fenomen de deserció massiva cap a la dreta extrema i l'extrema dreta de gent que els havia estat votant durant trenya anys.
El PSC ha estat el responsable, durant dècades, del manteniment d'una gran bossa d'electors amb molt poca cultura política i totalment desvinculats del fet nacional català. Ha controlat obsessivament les organitzacions veïnals i ha subvencionat tota mena d'entitats i manifestacions basades en la identitat d'origen i no la de destí, que és l'única inclusiva. Tot plegat, un context ben propici per als missatges simples de fòbia al que arriba l'últim. De tot això, José Montilla encara no n'ha dit res. Potser al congrés...
Perquè, al final, el que ha passat és que -manllevant la famosa campanya de Carme Chacón- si tu hi vas, ells te'ls porten. I, efectivament, aquí els tenim.
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juny de 2011 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El jutge Peinado cita Begoña Gómez dimecres perquè lliuri el passaport
-
Política
«Illa és el Zapatero de la nostra època»: Alejandro Fernández escalfa motors de cara al congrés del PP
