Protecció Civil de la Generalitat ha comunicat que s'ha desactivat el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per onada de fred, que es trobava des d’ahir en fase d'Alerta, i que afectava la ciutat de Sabadell. La decisió es pren un cop el Servei Meteorològic de Catalunya ha donat per finalitzat l'episodi de fred iniciat divendres, per l'augment de les temperatures.
Durant el dia d'ahir els municipis de Barcelona, Tarragona, Sant Cugat, Terrassa i Sabadell van comunicar l'activació dels seus procediments per la protecció de persones més vulnerables durant aquest episodi de fred. Malgrat s'ha donat per finalitzat formalment l'episodi d'onada de fred, continuarà el fred intens a gran part del territori català.
Cal recordar que es preveu que avui bufi fort vent sobretot a cotes altes i mitjanes del Pirineu i Prepirineu, a l’extrem nord de Catalunya i a les cotes mitjanes i altes de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, Protecció Civil de la Generalitat va emetre una Prealerta del pla d’emergències per ventades VENTCAT.
També es demana molta precaució en les activitats de muntanya davant el perill d’allaus. Protecció Civil de la Generalitat va emetre ahir una Prealerta del Pla ALLAUCAT. L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya ICGC informa que durant el dia d'avui es manté la situació de perill d'allaus FORT (4) al Vessant nord del Cadí-Moixeró. A la resta de sectors del Pirineu i Prepirineu el perill és MARCAT (3).
Informeu-vos de l'estat de la neu consultant els butlletins de perill d'allaus i de predicció meteorològica. Les condicions de la neu poden canviar sobtadament d'un dia per l'altre. Consulteu i els consells de Protecció Civil de la Generalitat davant les allaus a www.interior.gencat.cat/allaus
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
10 de febrer de 2018 a
les 15:04
Et pot interessar
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
-
Política
El Parlament rebutja mantenir la policia espanyola a la comissaria de Via Laietana
