La llista de candidats, proposada per la presidència de la Generalitat, ha estat aprovada per 68 vots a favor i 64 abstencions, i ha aconseguit la majoria absoluta necessària per prosperar. La votació ha estat electrònica i secreta, tot i que durant les intervencions prèvies a la votació els diputats dels grups de l’oposició ja han anunciat que s’abstindrien per diferents motius.
Carme Vidal (CiU), Josep Maria Balcells (PSC-CpC), Marina LLansana (ERC), Rafael López (PPC), Francesc Pané (ICV-EUiA) i Antonio Robles (Grup Mixt) han intervingut en nom dels respectius grups parlamentaris.
Els onze membres del Consell prendran possessió del càrrec dilluns, en el decurs d’un acte institucional que començarà a dos quarts d’una del migdia al despatx d’audiències del president Benach.
Un cop designats els membres del ple del Consell, la presidència de la Generalitat n’haurà de nomenar el president i els dos vicepresidents. El mandat dels membres del Consell és de cinc anys, amb dedicació a temps parcial, excepte en el cas de la presidència i les vicepresidències, que tenen dedicació exclusiva.