La placa està situada a la façana principal de l'ajuntament de Cadis.
Una mostra ben clara del significat que té el concepte d'Hispanitat pel qual avui ens fan tancar botigues i oficines. Seguint el fil argumental de la Reial Acadèmia Hispanoamericana, els milions de persones que poblaven el continent americà just abans de l'arribada dels espanyols devien, en primer lloc, ser ateus o seguidors de religions poc convincents (i per això va caldre evangelitzar-los). I, en segon lloc, no devien tenir cultura pròpia (i per això calia fer-los arribar "la" cultura).
La placa està en un lloc ben visible de l'ajuntament de Cadis i no es va col·locar durant els deliris imperials del franquisme, sinó el 1993, a finals del mandat del PSOE de Felipe González. Hispanitat és això, ni més ni menys.
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’octubre de 2010 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo