El canceller federal d'Àustria, Sebastian Kurz, ha anunciat la seva dimissió aquest dissabte per un cas de presumpta corrupció. Kurz, del Partit Popular austríac, està esquitxat per un escàndol que afecta el seu partit. Ha fet pública la seva decisió en una roda de premsa en què ha assegurat que ha fet el pas per "reconstruir la confiança dins de la coalició", ja que algun dels partits del govern havien qüestionat la continuïtat de Kurz.
Kurz ha proposat l'actual ministre d'Afers Europeus i Internacionals, Alexander Schallenberg, com a successor. "El país necessita un govern que actuï amb una mà estable", ha esgrimit. Sobre el suposat cas de corrupció, ha dit que "estan equivocats" que es veu capaç de "refutar les denúncies que s'han presentat".
Dimiteix el canceller d'Àustria per presumpta corrupció
Ha explicat que ha fet el pas per "reconstruir la confiança dins de la coalició"

- El candidat del Partit Popular i excanceller Sebastian Kurz. -
- REUTERS / Leonhard Foeger
ARA A PORTADA
-
Feijóo endureix el to amb la immigració per la pressió de Vox: «Ser espanyol no es regala, es mereix» Pep Martí i Vallverdú
-
Vox, el partit del «atado y bien atado»: 6 de cada 10 votants defensa que la democràcia és pitjor que Franco Bernat Surroca Albet
-
Les pluges entren en fase de «finalització»: «Serà un dia de prioritat per recuperar la normalitat» Natàlia Pinyol
-
-
Empenta i impotència per superar els estralls d'un nou aiguat a les Terres de l'Ebre Sílvia Berbís Morelló
Publicat el 09 d’octubre de 2021 a les 19:46
Et pot interessar
-
Política Junts furga en la gestió dels aiguats i demana les compareixences de Parlon i Paneque al Parlament
-
Política Sánchez avisa que la pau a Gaza no pot significar «oblit i impunitat» per a Netanyahu
-
Política Un altre aniversari (sense amnistia) de la sentència de l'1-O
-
Política Bob Pop preveu reunir-se amb BComú després de postular-se a l'alcaldia de Barcelona
-
Política Més per Mallorca, ERC i Compromís reclamen que el 2Cat es pugui veure a les Balears i al País Valencià
-
Política L'oposició carrega contra Illa per prioritzar la Hispanitat mentre arribava el temporal de l'Ebre