El públic assistent a l'acte de Societat Civil Catalana de suport a la Constitució espanyola ha fet gala d'una gran voluntat de civisme, de convivència i de consens aquest dijous al vespre. L'acte ha començat amb una xiulada a José Montilla, que des de l'organització circumscriuen a un sol espontani. Però quan la catedràtica d'Ètica de la UAB Victòria Camps ha reivindicat la necessitat que "a Madrid sàpiguen pronunciar 'Fortuny' i no 'Fortuni', i 'Artur Mas' i no 'Àrtur Mas'", l'auditori s'ha encès.
Camps ha abanderat un discurs de "tolerància", reclamant als ciutadans espanyols "respecte" per la llengua catalana. "Uuuuuuuh!", ha exclamat la sala pràcticament. "Però què s'ha cregut aquesta!", exclamava una de les assistents, vermella com un pigot.
Fins i tot el catedràtic Manuel Ballbé s'ha exclamat: "Ens trobem en un acte independentista? Això de no deixar parlar a la gent?" I ha avisat: "Si voleu, ja em podeu començar a xiular."
Ballbé ha denunciat que l'Estat espanyol no defensa prou les llengües espanyoles que no siguin el castellà. Ha defensat la immersió lingüística, posant com a exemple Puerto Rico, on a les escoles s'hi ensenya en castellà, i no en anglès. L'auditori, en aquest cas, s'ha comportat.
							
																					
																Diu: «Que a Madrid sàpiguen dir Artur i no Àrtur»... i la reproven
La catedràtica Victòria Camps reclama que l'Estat respecti el català a l'acte de SCC i la sala esclata en crits
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 04 de desembre de 2014 a les 19:05
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															