La veu de l'exconsellera Dolors Bassa ha ressonat aquest dilluns a l'auditori del Palau de Congressos de Girona. La dirigent empresonada a Puig de les Basses ha fet arribar un missatge gravat per reclamar que, a partir del 10-N, sigui "l'hora de la política" i es treballi per "refer ponts" al voltant d'una taula de diàleg.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2UBf67gjD8w[/youtube]
Fonts republicanes expliquen que la dirigent de Torroella de Montgrí condemnada a 12 anys de presó per sedició i malversació volia fer arribar aquest missatge avui que el míting d'ERC se celebrava a Girona. En la gravació, Bassa admet que està "indignadíssima" i "molt enfadada" amb la sentència del Tribunal Suprem. Especialment, ha dit, perquè suposa "condemnar" totes les persones que aposten per la independència com a projecte polític.
Tot i això, ha demanat que les protestes per reclamar les urnes -que ha dit que "són sempre la solució"- siguin "pacífiques". El missatge de Dolors Bassa ha estat precedit de la intervenció de la seva germana i candidata per Girona, Montse Bassa, que ha sentenciat que els dirigents independentistes estan "segrestats" i que els socialistes en són responsables. "La sedició la demanava l'Advocacia de l'Estat. És socialista!", ha exclamat.
De fet, Montse Bassa ha insistit que els dirigents independentistes porten més dies tancats a la presó amb un govern del PSOE que no pas amb el de Mariano Rajoy. "Sánchez no té principis ni moral", ha etzibat, i adreçant-se al govern espanyol ha subratllat també que "no hi ha un problema de convivència, sinó un problema de democràcia" amb l'Estat.
Dolors Bassa demana «refer ponts» en un missatge gravat
La veu de l'exconsellera ressona al míting d'ERC a Girona i admet estar "indignadíssima" amb la sentència però demana que les protestes siguin "pacífiques"
ARA A PORTADA
-
«Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim» Marc Orts i Cussó
-
És una onada de calor? Aquestes són les condicions del Meteocat per decretar-la Arnau Urgell i Vidal
-
-
-
L'Aragó demana l'execució forçosa del trasllat de les obres de Sixena en un termini de set mesos Redacció
Publicat el 04 de novembre de 2019 a les 20:30
Actualitzat el 04 de novembre de 2019 a les 21:20
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política La família de Guillem Agulló demana a Illa que li retorni el Premi després de relegar-lo
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols