"Ja no hi haurà excusa, perquè aquesta regidora plega". Així s'ha pronunciat Dolors Sabater en el seu comiat com a regidora de l'Ajuntament de Badalona, un adéu que ha anat de la mà d'una reclamació als partits d'esquerres perquè presentin de forma "immediata" una moció de censura contra l'actual alcalde, el popular Xavier García Albiol.
En una roda de premsa des del consistori, l'exalcaldessa ha anunciat que marxa de l'Ajuntament per centrar-se en la seva nova etapa al Parlament i ha reivindicat per a la ciutat un "govern fort i sòlid" perquè Badalona tingui una alcaldia de "progrés i transformadora" com la del 2015, quan ella va ser alcaldessa. En aquest sentit, ha emplaçat especialment els comuns i el PSC a "no caure en l'engranatge d'apuntalar" Albiol i a seure en una taula de negociació amb ERC i amb Guanyem per apartar el dirigent del PP.
Sabater ha argumentat que és "imprescindible el rescat social" de Badalona i ha acusat Albiol de tenir "paralitzada" la ciutat i, a més, agreujar els problemes que pateix amb una "criminalització de la pobresa". La líder de Guanyem ha defensat que l'aliança del 2015 va funcionar fins que el PSC va presentar la moció de censura l'any 2018, una situació que no es va reconduir pel "veto" que se li va fer i que va impedir que recuperés l'alcaldia després de la polèmica dimissió del socialista Álex Pastor.
Segons ha explicat Sabater, van ser els "interessos partidistes" els que van impedir el pacte i ha acusat directament el cap de llista del PSC a les eleccions del 14-F, Salvador Illa, de fer un "redactat trampós" de l'acord a darrera hora per fer saltar pels aires l'entesa, motiu pel qual Albiol va acabar sent alcalde de la ciutat.
"Es va focalitzar el veto en la meva persona", ha lamentat Sabater, que ha insistit que ara ella no podrà ser utilitzada com a excusa i que, per tant, els partits tenen una "ocasió fantàstica" per arrabassar l'alcaldia a Albiol. En aquest sentit, ha demanat específicament als comuns i al PSC que s'asseguin a la taula de negociació.
Dolors Sabater plega com a regidora de Badalona i reclama una moció de censura contra Albiol
Política
Emplaça els comuns i el PSC a "no apuntalar" l'alcalde del PP i a negociar amb les esquerres una coalició com la del 2015
- Dolors Sabater, amb la portaveu de Guanyem Badalona, Nora San Sebastian, en roda de premsa -
- ACN
- La candidata de la CUP a les eleccions del 14-F, Dolors Sabater -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política Snooker | Els debats que ens mereixem Ferran Casas i Manresa | Pep Martí i Vallverdú | Neus Climent
-
-
Política «Estem disposats a assumir responsabilitats perquè ni la dreta ni Collboni governin» Lluís Girona Boffi
-
-
Internacional «Hi ha pensadors d'extrema dreta que somien en crear una nova espècie amb la IA» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
09 de març de 2021 a
les 10:18
Et pot interessar
-
Política
«Hi ha partit»: l'esquerra valenciana planta cara al clima estatal d'un tsunami dretà
-
Política
ERC es fixa com a horitzó emular el pacte de Cardiff amb EH Bildu i el BNG
-
Política
Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín
-
Política
La família de Gustau Muñoz demana reobrir la causa per assassinat
-
Política
Els Mossos blinden Vox a Barcelona davant les protestes antifeixistes
-
Política
Trair, i no traduir
