El titular del Jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona, Juan Antonio Ramírez Sunyer, ha citat a declarar aquest dissabte a la tarda l'empresari informàtic Vicent Nos, i a Quim Franquesa, qui havia treballat en projectes de participació ciutadana a diversos ajuntaments.
Ho han fet en qualitat de testimonis en relació a unes reunions en què s'haurien tractat qüestions logístiques relatives a l'1-O, i més concretament en dur a terme un sistema de vot electrònic a prova d'atacs informàtics.
Segons ha explicat als mitjans el lletrat i membre dels serveis jurídics de Vox –partit que es presenta com a acusació en la causa-, tots dos haurien ratificat la presència de Puigdemont i Junqueras i també la de la secretària general d'ERC i actual presidenta del grup parlamentari, Marta Rovira, tot i que aquesta no formava part del Govern. "Això dona peu a què la investigació segueixi avançant", ha apuntat Cremades.
Problemes per coordinar les agendes han fet que la citació es fes en una jornada tant inusual com un dissabte a la tarda. Però encara hi haurà una altra providència en un dia tant insòlit com un diumenge.
Serà el pròxim 11 de febrer, també a la tarda, quan han de prestar declaració, com a investigats, l'excap del gabinet de la Conselleria de Governació, Jordi Cabrafiga; el director del Centre de Telecomunicacions i Tecnologia de la Informació (CTTI), Valentín Arroyo; el director de l'àrea de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions de la Generalitat; Luis Domingo; i dos treballadors del CTTI.
Dos testimonis ratifiquen la presència de Rovira en reunions sobre l'1-O
Política
L'advocat de Vox afirma que la participació en l'"organització logística" del referèndum justifica seguir avançant en la investigació
ARA A PORTADA
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Itàlia compleix l'amenaça i tanca l'espai Schengen amb Espanya per la crisi de Ceuta Gerard Mira
-
Societat Més de la meitat dels migrants que han entrat a Ceuta ja han estat retornats al Marroc Marc Orts i Cussó
-
Política Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial» Natàlia Pinyol
Publicat el
03 de febrer de 2018 a
les 18:15
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
-
Política
La Comunitat de Madrid ven l'àtic de luxe a Chamberí per «finançar la reconstrucció» pels incendis
