Segons les dades facilitades per la Diputació de Girona, en aquesta institució hi ha dotze persones designades directament pels partits polítics que ocupen un càrrec de confiança com a assessors. Cadascun d'aquests càrrecs, té una retribució íntegra de 39.000 euros anuals.És a dir, dotze assessors que cobren més de 460.000 euros l'any.
Tot i això, fonts de la corporació indiquen que també hi ha altres tipus de contractacions eventuals de càrrecs de confiança, que no són aquests dotze assessors, i que podria fer augmentar el nombre de persones que treballen a la Diputació designades directament per partits polítics.
La Diputació ha fet públiques aquestes dades, a instàncies de la premsa, en plena polèmica sobre el nombre d'assessors que té cada partit i quina feina desenvolupen. El cap de protocol de la Diputació de Girona, Josep Maria Amargant, que també és el president de la Junta de Personal, va entrar al registre dues demanes alertant d'irregularitats. Els departament de recursos humans, però, ha desestimat els escrits al·legant qüestions tècniques de règims jurídics.
Amargant, apartat la setmana passades de les seves responsabilitats via decret, ha anunciat que demanar al jutge la suspensió cautelar del decret. A més, també ha afirmat que "recull el guant" al president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, que la reptat a fer públics als mitjans de comunicació "tots" els escàndols que ha tapat a presidents i diputats al llarg dels anys.
Dotze assessors la Diputació de Girona cobren 460.000 euros l'any
Són eventuals amb càrrec de confiança
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
04 de juliol de 2013 a
les 15:51
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
