Segons les dades facilitades per la Diputació de Girona, en aquesta institució hi ha dotze persones designades directament pels partits polítics que ocupen un càrrec de confiança com a assessors. Cadascun d'aquests càrrecs, té una retribució íntegra de 39.000 euros anuals.És a dir, dotze assessors que cobren més de 460.000 euros l'any.
Tot i això, fonts de la corporació indiquen que també hi ha altres tipus de contractacions eventuals de càrrecs de confiança, que no són aquests dotze assessors, i que podria fer augmentar el nombre de persones que treballen a la Diputació designades directament per partits polítics.
La Diputació ha fet públiques aquestes dades, a instàncies de la premsa, en plena polèmica sobre el nombre d'assessors que té cada partit i quina feina desenvolupen. El cap de protocol de la Diputació de Girona, Josep Maria Amargant, que també és el president de la Junta de Personal, va entrar al registre dues demanes alertant d'irregularitats. Els departament de recursos humans, però, ha desestimat els escrits al·legant qüestions tècniques de règims jurídics.
Amargant, apartat la setmana passades de les seves responsabilitats via decret, ha anunciat que demanar al jutge la suspensió cautelar del decret. A més, també ha afirmat que "recull el guant" al president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, que la reptat a fer públics als mitjans de comunicació "tots" els escàndols que ha tapat a presidents i diputats al llarg dels anys.
Dotze assessors la Diputació de Girona cobren 460.000 euros l'any
Són eventuals amb càrrec de confiança
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juliol de 2013 a
les 15:51
Et pot interessar
-
Política
El Govern s'enroca en l'acord amb CCOO i UGT i demana «principi de realitat» als mestres
-
Política La manifestació unitària arriba a la plaça de Sant Jaume
-
Política
Parlon i Trapero compareixeran aquest dimecres al Parlament pel cas dels mossos infiltrats
-
Política
El «club del 3%» acorrala Jordi Pujol Ferrusola
-
Política
El Parlament no veu marge per denunciar el diputat de Vox que va insinuar que deportaria Najat Driouech
-
Política Junts aprofita les crisis del Govern per enfortir el seu paper d'«alternativa»
