La plataforma Drets, que treballa per la defensa dels drets jurídics davant els atacs contra els drets personals i nacionals del catalans, denunciarà la UEFA davant els tribunals en resposta al malestar de tres socis del FC Barcelona que han sentit vulnerats els seus drets bàsics després de la decisió de la UEFA de multar el FC Barcelona amb 40.000 euros per les estelades i els crits d’independència al partit entre el Barça i el Bayer Leverkusen.
El president de Drets, Sergi Blàzquez, ha explicat que aquesta setmana, l’entitat interposarà una demanda a través de la justícia ordinària –en un jutjat de primera instància de Barcelona- signada per tres socis de FC Barcelona. “La importància de la iniciativa no està en el número de socis que signen el document, sinó en aconseguir que la UEFA rectifiqui i no faci una lectura restrictiva de l’articulat dels seus estatuts on es parla de manera ambigua sobre la prohibició de símbols polítics en els estadis”, ha explicat.
El president de Drets també ha volgut deixar clar que no són “advocats del Barça”, que aquesta és una demanda per defensar “els drets d’uns socis a títol individual i que l’acció és totalment independent a les iniciatives jurídiques que pugui tirar endavant el FC Barcelona”.
Paral·lelament l’entitat també ha previst fer arribar al seva denuncia al Parlament Europeu a través dels representats catalans, amb l’objectiu que el debat arribi a les institucions polítiques internacionals. De fet, aquestes accions formen part de la campanya We love our symbols impulsada per Drets.cat, l’Assemblea Nacional Catalana, Òmnium Cultural i la Plataforma ProSeleccions Esportives Catalanes amb la voluntat de fer sentir la seva oposició a les multes de la UEFA.
30.000 estelades al Camp Nou
En el marc de la campanya, les quatre entitats també han fet una crida a mostrar estelades en ocasió del partit de la Champions que demà se celebrarà en el Camp Nou. Així, un grup de 300 voluntaris s’ubicaran a les portes del camp (però fora del recinte) per repartir 30.000 estelades entre els aficionats.
El president d’Òmnium Cultural, Quim Torra, ha recordat aquest matí en roda de premsa que el gener de l’any passar “el Parlament de Catalunya va aprovar una resolució en la qual es reconeixia l’estelada com a símbol d’un anhel i una reivindicació democràtica”. “Aquest és un símbol que té una trajectòria indiscutible al costat de la democràcia”, ha afegit.
Per la seva banda, el president de l’ANC, Jordi Sànchez, ha assegurat que volen deixar clar que “cap organisme pot decidir on i quan es poden exhibir els símbols del catalans”. “Està en joc la defensa de la nostra llibertat d’expressió. Per això volem que la presència de les estelades sigui una constant als estadis”, ha afegit. Segons el president de l’ANC, “el Barça, com a club, no està implicat directament en l’acció però en té coneixement i respecta la llibertat d’expressió dels socis”.
Preguntat en roda de premsa sobre les repercussions que la tensió que enfronta el FC Barcelona i la UEFA, Jordi Sànchez ha comentat: “Les accions que emprenguin el club i la UEFA és una cosa que no hem de decidir nosaltres. Nosaltres només manifestem que la UEFA no pot anar en contra el dret d’utilitzar uns símbols que no són violents i que no estan prohibits enlloc. Si d’això se’n desprenen noves multes, no és el nostre problema”.
Drets denunciarà la UEFA per «vulnerar» la llibertat d'expressió amb les estelades
L'entitat vehicularà la demanda de dos socis davant els tribunals | Demà, 300 voluntaris de l’Assembla Nacional Catalana, Omnium Cultural, la Plataforma ProSeleccions Catalanes i l’entitat Drets repartiran 30.000 estelades entre els aficionats | El president de l’Assemblea Nacional Catalana, Jordi Sánchez, assegurat que “cap organisme pot decidir on i quan es poden exhibir els símbols del catalans”
Ara a portada
Publicat el 03 de novembre de 2015 a les 11:30
Et pot interessar
-
Política El PP català assumeix que no hi haurà congrés fins a les properes eleccions espanyoles
-
Política L’extreballador d’ERC esquitxat pel cas dels cartells, repescat com a assessor de la Diputació de Barcelona
-
Política Tot el que revela la declaració de guerra inèdita de Llarena
-
Política Sánchez posa un ou a cada cistella en la guerra aranzelària