La incorporació de dues vallesanes, Mireia Vehí i Pilar Castillejo, convertirà la CUP amb el grup parlamentari amb més presència femenina ja que sis dels deu diputats seran dones. Vehí, militant de la Crida per Sabadell, i Castillejo, primera tinenta d’alcalde de Ripollet, van concórrer com a números 8 i 10, respectivament, a les llistes de la CUP el passat 27-S. La incorporació de Vehí –juntament amb la de Joan Garriga "Nana"- es va fer pública el diumenge passat mentre que la de Castillejo encara no és oficial malgrat que avui mateix ho ha donat per fet en una piulada. La renovació del grup parlamentari es completa amb l'aranesa Mireia Boya que substitueix el també dimissionari Ramon Usall.
Mireia Vehí, una sociòloga especialitzada en violència masclista
Mireia Vehí (1985) viu a Sabadell malgrat que és natural de Vilafant, a l'Alt Empordà. Instal·lada a la capital vallesana des de fa prop d’un any, s’ha integrat a la vida política de la ciutat a través de la formació Crida per Sabadell, força que actualment governa al municipi juntament amb ERC, Unitat pel Canvi i Guanyem Sabadell.
Vehí és sociòloga i s’ha especialitzat en l’àmbit de gènere. Amb la seva integració a la Crida, participa activament a través del grup de debat de Sobirania Reproductiva, aportant els seus coneixements vinculats amb la desigualtat de gènere.
Paral·lelament, és militant feminista i part activa de moviments en defensa dels drets dels immigrants, entre els quals l’impulsor del tancament dels Centres d’Internaments d’Estrangers (CIE).
Pilar Castillo, estratègia a la "trinxera" municipalista
Pilar Castillejo (1969) és actualment primera tinenta d’alcalde a l’Ajuntament de Ripollet, mà dreta de l’alcalde de Compromís per Ripollet (COP), José M. Osuna. Llicenciada en Ciències Físiques, Castillejo ha estat diversos mandats com a regidora al consistori vallesà, on ha treballat a l’oposició del govern liderat pel socialista Juan Parralejo fins aquest mes de maig.
La regidora vallesana considera que la seva elecció com a candidata és un reconeixement a la feina feta des de Ripollet. Des de la transició, la formació local han mostrat la seva resistència al model polític definit als anys 70, segons apunten fonts de la CUP.
Castillejo va prendre possessió de l’acta de regidora l’any 2012, agafant el relleu del regidor del COP Eduardo Giménez. Anteriorment, també va ser regidora a l’ajuntament vallesà entre els anys 1999 i 2007.
Dues vallesanes convertiran la CUP en el grup amb més presència femenina
Mireia Vehí, de Sabadell, i Pilar Castillejo, de Ripollet, noves diputades | Amb l'aranesa Mireia Boya hi haurà sis dones i quatre homes
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2016 a les 22:09
Actualitzat el 12 de gener de 2016 a les 11:00
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo