Josep Antoni Duran i Lleida afronta el seu repte polític més difícil i transcendental. Cap enquesta dóna representació a Unió i, si es compleixen, deixaran el partit socialcristià en una situació crítica. En l'acte d'inici de campanya, celebrat al mateix Convent dels Àngels on van començar la del 27-S, ha demanat el vot per posar en pràctica el “pactisme i realisme” de la formació democristiana davant del “carreró sense sortida” on els sobiranistes han conduit Catalunya.
Duran ha proposat un “pacte” amb l’Estat per resoldre l’encaix de Catalunya i Espanya. El candidat d’UDC ha reconegut que aquest acord és “difícil, però possible, mentre que ha advertit que la independència “és impossible”. En aquest sentit ha cridat els ciutadans a no fer cas de les enquestes i votar Unió “amb el cor, amb el cap i amb la butxaca”.
El candidat d’Unió ha assegurat als presents que “si Déu vol aquesta no serà la última campanya” del partit i ha previst que n’hi haurà més en el futur. “Passi el que passi, sigui quin sigui el resultat, que serà bo, continuarem defensant aquest país”. Duran ha apuntat que les enquestes “no poden substituir la voluntat dels ciutadans” i que en un país democràtic els vots s’expressen a les urnes. “Si el 27 de setembre, només 13.000 persones més haguessin pensat en la utilitat d’Unió, el país no estaria en mans de la CUP, sinó en mans d’Unió. Per tant, estaria en bones mans”, ha sentenciat.
Duran demana el vot «pactista» en el seu repte polític més transcendental
Política
El líder democristià afirma que el pacte amb l’Estat “és difícil, però possible, mentre que la independència és impossible”
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
03 de desembre de 2015 a
les 23:37
Et pot interessar
-
Política
Més pastís, el mateix problema
-
Política
Junqueras admet que el nou finançament és «insuficient» però «infinitament millor»
-
Política
Illa trasllada al ministre d'Exteriors ucraïnès el suport català al procés d'adhesió d'Ucraïna a la UE
-
Política
La jutge arxiva finalment la causa contra Víctor Terradellas i Francesc de Dalmases
-
Política
El TSJC aplica l'indult a Laura Borràs
-
Política
El TSJC es resisteix a amnistiar Jové i Salvadó malgrat la sentència d'Europa
