Josep Antoni Duran i Lleida afronta el seu repte polític més difícil i transcendental. Cap enquesta dóna representació a Unió i, si es compleixen, deixaran el partit socialcristià en una situació crítica. En l'acte d'inici de campanya, celebrat al mateix Convent dels Àngels on van començar la del 27-S, ha demanat el vot per posar en pràctica el “pactisme i realisme” de la formació democristiana davant del “carreró sense sortida” on els sobiranistes han conduit Catalunya.
Duran ha proposat un “pacte” amb l’Estat per resoldre l’encaix de Catalunya i Espanya. El candidat d’UDC ha reconegut que aquest acord és “difícil, però possible, mentre que ha advertit que la independència “és impossible”. En aquest sentit ha cridat els ciutadans a no fer cas de les enquestes i votar Unió “amb el cor, amb el cap i amb la butxaca”.
El candidat d’Unió ha assegurat als presents que “si Déu vol aquesta no serà la última campanya” del partit i ha previst que n’hi haurà més en el futur. “Passi el que passi, sigui quin sigui el resultat, que serà bo, continuarem defensant aquest país”. Duran ha apuntat que les enquestes “no poden substituir la voluntat dels ciutadans” i que en un país democràtic els vots s’expressen a les urnes. “Si el 27 de setembre, només 13.000 persones més haguessin pensat en la utilitat d’Unió, el país no estaria en mans de la CUP, sinó en mans d’Unió. Per tant, estaria en bones mans”, ha sentenciat.
Duran demana el vot «pactista» en el seu repte polític més transcendental
Política
El líder democristià afirma que el pacte amb l’Estat “és difícil, però possible, mentre que la independència és impossible”
ARA A PORTADA
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Societat L'incendi del País Valencià continua fora de control: més de 4.300 hectàrees cremades i 16.000 evacuats Redacció
-
Terra Hores clau per als grans incendis de Madrid i Àvila: tres focus principals per aturar les flames Víctor Rodrigo
-
-
Publicat el
03 de desembre de 2015 a
les 23:37
Et pot interessar
-
Política
Sánchez afirma que la nit «ha estat positiva» en els incendis d'Àvila i Madrid però «queden hores complexes»
-
Política Illa veu «benvinguda» la proposta d'assumir l'execució d'obres a l'AP-7 però vol un debat «serè»: «N'hi ha d'haver més»
-
Política Collboni situa el repte «d'esclafar»l'extrema dreta a les municipals: «La batalla política serà aquesta»
-
Política
Illa manté la confiança amb Niubó després del fiasco de les proves PISA
-
Política 35 diputats del Parlament s'han apuntat al servei d'assessorament de català en gairebé un any i mig
-
Política
L'aval europeu a l'amnistia ressuscita els traumes del procés
