Duran: «Estic atrapat»
Ara a portada
-
Societat Més romana que espanyola: l'Església catalana, davant del Vaticà post-Francesc Pep Martí i Vallverdú
-
Internacional «Vladímir, para!»: Trump exigeix a Putin que signi ja un acord de pau després de l'atac rus a Kíiv Redacció
-
-
-
Política Un altre triple salt mortal de Sánchez: fer de la necessitat virtut amb la despesa militar Tania Tapia Díaz
Publicat el 24 d’octubre de 2013 a les 23:31
El president del comitè de govern d'UDC i portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida, ha admet que està "atrapat" entre l'immobilisme de l'estat espanyol i la tendència sobiranista. "Estic atrapat i com jo moltes persones de Catalunya", ha assenyalat en una entrevista a 8tv emesa aquest vespre.
Duran i Lleida també ha indicat que no té "resposta" davant dels plantejaments independentistes, tot i saber que hi ha "il·lusió en la societat", perquè des del seu punt de vista es tracta de "sentiments enfront de raonaments". Sigui com sigui, el líder d'Unió creu que hi ha una "porta oberta" per assolir un acord amb l'Estat però afegeix que, alhora, ho veu "molt difícil". "No hem d’enganyar la gent. Pot ser que la consulta no sigui possible", ha advertit. Per afegir que “Jo crec que la declaració unilateral d’independència no té viabilitat perquè ningú no ens reconeixerà".
Per altra banda, Duran ha deixat caure que posaria la seva agenda al servei del país si aquest decideix apostar per la independència. "Passi el que passi, el meu capital polític, el meu contacte amb la Merkel, el meu contacte amb el Juncker, el meu contacte amb qui sigui, està al servei d'aquest país", ha assegurat.
Et pot interessar
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»