ARA A PORTADA
-
Societat Escola inclusiva: radiografia d'un «canvi de paradigma» que s'ha quedat a mitges Gerard Mira
-
Política Més llibres i més càlcul mental: Govern i oposició exploren com revisar el model per reflotar l'educació Bernat Surroca Albet
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Junts torna a negociar amb el govern espanyol per desbloquejar el decret antidesnonaments Natàlia Pinyol
Publicat el
24 d’octubre de 2013 a
les 23:31
El president del comitè de govern d'UDC i portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran i Lleida, ha admet que està "atrapat" entre l'immobilisme de l'estat espanyol i la tendència sobiranista. "Estic atrapat i com jo moltes persones de Catalunya", ha assenyalat en una entrevista a 8tv emesa aquest vespre.
Duran i Lleida també ha indicat que no té "resposta" davant dels plantejaments independentistes, tot i saber que hi ha "il·lusió en la societat", perquè des del seu punt de vista es tracta de "sentiments enfront de raonaments". Sigui com sigui, el líder d'Unió creu que hi ha una "porta oberta" per assolir un acord amb l'Estat però afegeix que, alhora, ho veu "molt difícil". "No hem d’enganyar la gent. Pot ser que la consulta no sigui possible", ha advertit. Per afegir que “Jo crec que la declaració unilateral d’independència no té viabilitat perquè ningú no ens reconeixerà".
Per altra banda, Duran ha deixat caure que posaria la seva agenda al servei del país si aquest decideix apostar per la independència. "Passi el que passi, el meu capital polític, el meu contacte amb la Merkel, el meu contacte amb el Juncker, el meu contacte amb qui sigui, està al servei d'aquest país", ha assegurat.
Et pot interessar
-
Política
Campanya pel català i desafiar el TSJC: ERC colla el Govern per la llengua
-
Política
El jutge deixa en llibertat el «cervell» financer d'una xarxa criminal vinculada al cas Plus Ultra
-
Política
Els alumnes de Harvard interpel·len Sánchez pel Marroc i els casos de corrupció de la seva família
-
Política
El nou director general dels Mossos, condecorat per la Guàrdia Civil
-
Política
Illa es reuneix amb els partits per abordar un «acord de país» en educació
-
Política
Un congrés provincial sota control i angoixa camí de les municipals: què passa al PP català?
