L'exlíder de l'extinta Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Josep Antoni Duran i Lleida, ha defensat que caldrà respectar la sentència de l'1-O "agradi o no". "S'haurà de complir", ha afirmat en una atenció als mitjans a Brussel·les després d'un acte a l'ambaixada espanyola amb l'exdelegat de la Generalitat davant la UE Joan Prat i Coll.
Lleida ha assegurat que la Constitució té "unes possibilitats de futur" per "veure com pot gestionar-se" la decisió del Suprem sobre els líders independentistes. Així, considera que la sentència "hauria de donar peu a una reconciliació" dins la societat catalana. Per la seva banda, Joan Prat i Coll ha alertat que "la divisió" perjudica "molt" a Catalunya a l'exterior.
"Que ningú es pensi que a la Brussel·les europea això va en benefici de Catalunya", ha remarcat qui va ser delegat de la Generalitat a Brussel·les entre el 2011 i el 2013.
Un "problema" a Europa
"La Catalunya de Pujol era un referent a la UE", ha dit Durant i Lleida durant la presentació del llibre De Cataluña a Catalunya. Segons l'exlíder d'UDC, Catalunya ara és "un problema" per al club europeu.
Duran i Lleida defensa que caldrà respectar la sentència del Suprem «agradi o no»
L'exlíder d'Unió assegura que "la divisió" perjudica "molt" a Catalunya a l'exterior
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 17 de setembre de 2019 a les 19:57
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar