L'exlíder d'Unió Josep Antoni Duran i Lleida ha assegurat aquest divendres que no creu que acabi tenint lloc un referèndum independentista a Catalunya durant aquest any -com va fixar el Parlament a l'octubre- sinó que se celebraran uns nous comicis, i que això, segons el seu parer, "ho sap tothom".
En declaracions als mitjans després de participar en la inauguració de les X Jornades que el Consell General de Procuradors d'Espanya (CGPE) celebrada a Dènia, el també advocat ha respost que "no" hi haurà consulta vinculant a Catalunya malgrat els advertiments del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que aquesta mateixa setmana va insistir que se celebrarà al llarg d'aquest any.
Judici al 9-N
Preguntat pel judici que acull a partir del proper 27 de febrer el Tribunal Suprem contra el cap de files del PDECat al Congrés, Francesc Homs, per presumptes delictes de prevaricació i desobediència en relació a la consulta del 9-N, l'ex-parlamentari s'ha limitat a mostrar el seu respecte a l'administració de justícia. "Les parts exposaran la seva tesi i finalment la justícia decidirà", ha dit.
Tampoc ha volgut pronunciar-se sobre el futur polític de l'expresident Artur Mas, que la setmana passada va ser jutjat juntament amb les exconselleres Irene Rigau i Joana Ortega pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) en relació a la consulta independentista del 9-N del 2014, encara que sí ha dit que "sempre" s'alegra que els que tinguin una conducta que s'ajusta a la legalitat surtin lliures.
Duran reapareix: «No crec que hi hagi referèndum, ho sap tothom»
Política
L'ex-cap de files de CiU a Madrid evita fer costat als encausats pel 9-N des d'un acte amb procuradors a Dènia
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
17 de febrer de 2017 a
les 19:06
Et pot interessar
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
