És el gran misteri: què poden oferir els partidaris d'una Catalunya espanyola a aquesta societat? Mal que els pesi, la càrrega de la prova s'ha invertit i ara són ells els que han de demostrar que tenen algun argument seriós -i, si pot ser, democràtic- per continuar depenent de les decisions de Madrid.
El mòmio polític s'ha acabat i ja no serveix la simple por a una reacció de l'Estat, en forma violenta o de boicot econòmic o institucional. Per primera vegada en tres segles, ara cal demostrar, de manera objectiva, en què consisteix el plus Madrid i en què beneficia tot aquell muntatge institucional a aquesta societat.
I, de moment, la contraargumentació espanyolista és d'un nivell polític pobríssim, tal i com ha demostrat una portada/editorial d'El Periódico que deixarà un record permanent en el catalanisme popular. L'amenaça ja no fa por i el 10A comença a semblar un A10.
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
Publicat el
09 d’abril de 2011 a
les 23:26
Et pot interessar
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
-
Política
El govern espanyol desallotja els migrants de la platja de Ceuta i habilita nous espais d'acollida
-
Política
La diplomàcia aeroportuària d'Illa s'encalla a Tòquio
