És el gran misteri: què poden oferir els partidaris d'una Catalunya espanyola a aquesta societat? Mal que els pesi, la càrrega de la prova s'ha invertit i ara són ells els que han de demostrar que tenen algun argument seriós -i, si pot ser, democràtic- per continuar depenent de les decisions de Madrid.
El mòmio polític s'ha acabat i ja no serveix la simple por a una reacció de l'Estat, en forma violenta o de boicot econòmic o institucional. Per primera vegada en tres segles, ara cal demostrar, de manera objectiva, en què consisteix el plus Madrid i en què beneficia tot aquell muntatge institucional a aquesta societat.
I, de moment, la contraargumentació espanyolista és d'un nivell polític pobríssim, tal i com ha demostrat una portada/editorial d'El Periódico que deixarà un record permanent en el catalanisme popular. L'amenaça ja no fa por i el 10A comença a semblar un A10.
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2011 a les 23:26
Et pot interessar
-
Política
El malestar de les dones del PSOE es cobra una nova dimissió
-
Política
Embolic per un edifici al centre de Barcelona: les acusacions de «pelotazo» frenen els plans de Collboni
-
Política
El desacord entre el PP i Vox pels pressupostos envia l'Aragó a eleccions anticipades
-
Política
La jutgessa de la dana cita Feijóo com a testimoni per les converses amb Mazón
-
Política
La crisi al PSOE sacseja la Moncloa: Yolanda Díaz exigeix a Sánchez un «canvi profund» al govern espanyol
-
Política
El CIS veu Pedro Sánchez immune als casos de corrupció i assetjament
