
Pels volts d'un 2,5% del cens de Cornellà de Llobregat ja ha participat en la consulta sobre la independència que es fa en aquesta ciutat, ha assegurat la plataforma que organitza la votació, Cornellà Decideix. Això suposa unes 2.000 persones de les 73.000 que poden votar en aquesta gran ciutat del Baix Llobregat. Cornellà Decideix, que aquest dijous va rebre el suport de Joel Joan i abans l'havia rebut de Justo Molinero, també ha explicat que ja tenen onze locals disponibles per realitzar la consulta, el proper 20 de juny, i més de 400 voluntaris. Els manquen 150 més, ha indicat el portaveu de la plataforma, Lluís Junyent.
Junyent ha explicat que la gent que ja ha votat ho ha fet principalment a les taules que Cornellà Decideix munta cada cap de setmana. Cada diumenge es recompten els vots, i el passat ja s'havien superat els 1.900. La xifra dels 2.000 es va superar abans de la visita a la ciutat, dijous al vespre, de l'actor Joel Joan.
Aquest independentista declarat es va sumar a la llista de persones que ja han donat suport a la consulta d'aquesta gran ciutat de l'àrea metropolitana, que va rebre molta immigració d'altres parts de l'Estat espanyol als anys 1960 i 1970 i que en la última dècada ha acollit a molts nouvinguts llatinoamericans en barris com el de Sant Ildefons. Precisament en aquest barri, Justo Molinero va oferir una conferència en suport a la consulta fa més d'un mes.
Dijous, Joel Joan va opinar que no calia preocupar-se de si la consulta de Cornellà obtenia 'un 7, un 10 o un 12% de participació. Portar el debat de la independència als carrers de Cornellà ja és històric', va dir l'actor i líder de Sobirania i Progrés.
Junyent ha afegit que ja els han ofert onze locals a on realitzar la consulta, dels quals només dos són de titularitat municipal.
Diumenge vinent, Cornellà Decideix celebrarà la Festa de la Participació a la plaça de Catalunya del municipi, a on els voluntaris esperen recollir més vots. El dia 5 de juny, coincidint amb la Festa Major de la població, la plataforma organitzarà una Marxa Taronja que recorrerà els carrers del nucli fins a arribar al riu Llobregat. L'acte central de Cornellà ja ntral de la campanya, finalment, se celebrarà el 12 de juny. Hi participaran Iu Forn, Uriel Bertran i l'antiga diputada del PP Montserrat Nebrera.