El PP ha guanyat les eleccions europees a l'estat espanyol. En total, el partit de Mariano Rajoy ha aconseguit 16 diputats, dos per sobre del PSOE. Més enllà, Esquerra Unida ha aconseguit pujar fins a 6 diputats però la gran sorpresa és Podemos, que ha aconseguit cinc diputats tot i ser una opció extraparlamentària. UPyD ha aconseguit quatre diputats, per sota de les previsions.
Per darrere, la coalició CiU-PNB aconsegueix mantenir els tres diputats que ja tenia i ERC i Ciutadans disposaran de dos eurodiputats cadascun. Els Pobles Decideixen i Primavera Europea entren amb un únic diputat.
El bipartidisme espanyol, molt tocat per les europees
Política
El PP guanya amb 16 diputats i el PSOE n'aconsegueix 14 amb Podemos com a gran sorpresa
ARA A PORTADA
-
Política Illa solemnitza el «suport incondicional» a Ucraïna en una reunió amb Zelenski a Kíiv Bernat Surroca Albet
-
Societat Collboni referma el suport de Barcelona a Kíiv: «Quan s’ataca una ciutat europea, s’ataca tota Europa» Neus Climent
-
-
Societat Niubó tanca la porta a reobrir les negociacions i demana un «parèntesi» de vagues Gerard Mira
-
Societat USTEC esperona la vaga després del naufragi de les primeres negociacions amb Educació Gerard Mira
Publicat el
25 de maig de 2014 a
les 21:15
Et pot interessar
-
Política
Madrid intenta sabotejar la reunió amb les autonomies per aprovar el nou finançament
-
Política
Diada de Catalunya 2026: tots els actes de l'Onze de Setembre
-
Política
L'exconsellera Victòria Alsina posa en marxa una fundació per repensar el catalanisme
-
Política
Estrasburg condemna Espanya per vulnerar drets pel bloqueig del Parlament del 2011
-
Política
ERC reclama «drets i deures» a la immigració i Junts avisa que Catalunya «no pot acollir més»
-
Política
Feijóo insinua que el Marroc té informació sensible sobre Sánchez i li exigeix la dimissió
