[municipalsinformacional]
L'alcalde i candidat del PSC a Vilobí del Penedès, Francesc Edo, va aprofitar-se del seu càrrec per fer que el seu negoci personal proveís l'Ajuntament durant més de tres lustres tot i que la llei ho prohibeix. En 16 anys, l'empresa Cansaladeries i Xarcuteries Anton SL. - de la qual Edo és administrador únic- ha facturat al consistori un total de 33.451 euros, que es divideixen en actes municipals del 2007 al 2022, com ara triatlons, sopars, dinars de llars d'infants, lots de Nadal, i concursos diversos. El cas es coneix com a Butifarragate.
[noticiadiari]2/255841[/noticiadiari]
Això és el que s'extreu d'un informe jurídic que va demanar la marca d'ERC al poble, el grup municipal Vilobí i República. Hi ha tingut accés el diari El Món i ha estat elaborat pel secretari interventor municipal. Amb data de la setmana passada, el text posa el focus en el fet que, segons la llei, els càrrecs municipals “no poden tenir, per ells mateixos o per persona interposada, participacions directes o indirectes superiors a un 10% en empreses que tinguin concerts o contractes de qualsevol naturalesa amb el sector públic estatal, autonòmic o local, o que rebin subvencions provinents de qualsevol administració pública”.
En l’informe jurídic del nou secretari municipal també s'explica que, per a futures adjudicacions, s’haurà de tenir en compte “l’obligació de declaració sobre causes de possible incompatibilitat i sobre qualsevol activitat que els proporcioni o pugui proporcionar ingressos econòmics, així com la declaració dels seus béns patrimonials i de la participació en societats de tota mena, amb informació de les societats per elles participades i de les autoliquidacions dels impostos sobre la renda, patrimoni i societats”. En el text també s'avisa que situacions com les de Francesc Edo podrien ocasionar que els contractes adjudicats es tornessin nuls.
[noticiadiari]2/255830[/noticiadiari]
Amb aquest escrit, s'obre la porta a què la Fiscalia obri una investigació d'ofici sobre el cas. Així ho deixa anotat el secretari municipal: “Únicament caldria instar, si escau, un procediment de revisió d’ofici”, amb relació als contractes celebrats, executats i pagats. El cap de files del grup municipal Vilobí i República, Josep Maria Flores, però, ha subratllat que no és la seva intenció denunciar-ho penalment.
No obstant això, el que sí que ha demanat és que l'encara alcalde doni explicacions públiques, demani perdó i assumeixi les responsabilitats que se'n derivin. Ha apuntat, per exemple, que no s'hauria de presentar a la reelecció perquè ha opinat que aquest cas l'invalida com a candidat. A més a més, Flores ha volgut precisar que Edo no ha intentat estafar el consistori, ja que les factures són públiques, però sí que ha considerat que com a càrrec electe no pot fer servir una empresa familiar per a una adjudicació pública.
[plantillavirals]
El «Botifarragate» o com la xarcuteria d'un alcalde del Penedès va proveir l'ajuntament durant 16 anys
Política
El candidat del PSC per a la reelecció a Vilobí del Penedès, Francesc Edo, va guanyar gairebé 35.000 euros amb contractes públics tot i que la llei ho prohibeix
ARA A PORTADA
-
-
Societat El 76% dels barcelonins està a favor de regular també el preu del lloguer dels locals comercials David Cobo
-
Societat La tragèdia d'Andalusia reforça el missatge dels Bombers: «Si us plau, no us autoevacueu» Arnau Urgell i Vidal
-
-
Successos Sàmper es compromet a buscar una reubicació per a la planta de reciclatge d'Artés, que no tenia assegurança Redacció
Publicat el
26 d’abril de 2023 a
les 21:55
Et pot interessar
-
Política
Dades que expliquen un estat d'ànim
-
Política
Illa i Aragonès defensen una Generalitat que preservi la idea «d'un sol poble»
-
Política
Les autonomies ja tenen el nou finançament sobre la taula: 4.686 milions més per a Catalunya
-
Política
Vergés diu que les vacunes a policies espanyols es van posar el més ràpid possible
-
Política
Més llenya al foc dels bisbes espanyols contra Sánchez: «Són una banda de lladres»
-
Política
Junts conté la respiració davant l'auge d'Aliança i el veredicte europeu sobre l'amnistia
