L'alcalde de Sevilla, Juan Espadas, ha guanyat les primàries del PSOE andalús en imposar-se a l'actual líder, Susana Díaz. Així, el candidat de Sánchez serà el pròxim líder del PSOE a la Junta d'Andalusia, sense necessitat de segona volta en les primàries, ja que ha obtingut un 55% dels vots, per sobre del 38% de Susana Díaz.
La victòria d'Espadas provoca un canvi al panorama polític de la regió, on Díaz ha estat cap dels socialistes durant vuit anys i va dirigir la comunitat entre el 2013 i el 2019. A més, Espadas té l'objectiu principal d'intentar recuperar el feu que el PSOE sempre havia tingut a Andalusia, després que PP i Vox guanyessin les eleccions del 2019.
El triomf enforteix també Pedro Sánchez. El president del govern espanyol demostra així que la seva importància sobre la militància es manté a la principal federació socialista, amb més de 45.000 militants. Un ascendent que tot i defensar obertament els indults als presos polítics durant les darreres setmanes.
Just aquest 13 de juny es va marcar com a data clau perquè d'ara en endavant el Consell de Ministres decideixi quan concedir la mesura de gràcia als presos. A més, la victòria del candidat de Sánchez arriba el mateix dia que la punxada de la concentració de la ultradreta a Colón contra els indults.
El candidat de Pedro Sánchez s'imposa a Susana Díaz a les primàries del PSOE andalús
L'alcalde de Sevilla, Juan Espadas, serà el candidat dels socialistes a la Junta d'Andalusia amb l'objectiu de recuperar el feu

- Juan Espadas, president del PSOE andalús -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Deu anys del miratge dels «ajuntaments del canvi»: per què no se'n van sortir Ferran Casas i Manresa
-
L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE Redacció
-
Illa es reuneix per primera vegada amb un baró autonòmic del PP en ple debat pel finançament Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 13 de juny de 2021 a les 19:42
Et pot interessar
-
Política El sentiment d'identificació catalana entre els joves cau del 57% al 36% en deu anys
-
Política Dos exalts càrrecs del govern d'Ayuso, imputats per les morts a les residències durant la pandèmia
-
Política Illa consolida el tripartit amb finançament i habitatge com a contrapartides
-
Política El Parlament tomba la moció d'Aliança Catalana contra el vel islàmic, que només rep el suport de Vox i el PP
-
Política Puigdemont retreu a CCOO que vulguin negociar després de dir que Junts és «tan inútil com l’última torrada del pa Bimbo»
-
Política Maniobra del PP per evitar que el Constitucional avali l'amnistia a finals de juny