L'alcalde de Sevilla, Juan Espadas, ha guanyat les primàries del PSOE andalús en imposar-se a l'actual líder, Susana Díaz. Així, el candidat de Sánchez serà el pròxim líder del PSOE a la Junta d'Andalusia, sense necessitat de segona volta en les primàries, ja que ha obtingut un 55% dels vots, per sobre del 38% de Susana Díaz.
La victòria d'Espadas provoca un canvi al panorama polític de la regió, on Díaz ha estat cap dels socialistes durant vuit anys i va dirigir la comunitat entre el 2013 i el 2019. A més, Espadas té l'objectiu principal d'intentar recuperar el feu que el PSOE sempre havia tingut a Andalusia, després que PP i Vox guanyessin les eleccions del 2019.
El triomf enforteix també Pedro Sánchez. El president del govern espanyol demostra així que la seva importància sobre la militància es manté a la principal federació socialista, amb més de 45.000 militants. Un ascendent que tot i defensar obertament els indults als presos polítics durant les darreres setmanes.
Just aquest 13 de juny es va marcar com a data clau perquè d'ara en endavant el Consell de Ministres decideixi quan concedir la mesura de gràcia als presos. A més, la victòria del candidat de Sánchez arriba el mateix dia que la punxada de la concentració de la ultradreta a Colón contra els indults.
El candidat de Pedro Sánchez s'imposa a Susana Díaz a les primàries del PSOE andalús
L'alcalde de Sevilla, Juan Espadas, serà el candidat dels socialistes a la Junta d'Andalusia amb l'objectiu de recuperar el feu
- Juan Espadas, president del PSOE andalús -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juny de 2021 a
les 19:42
Et pot interessar
-
Política
Sánchez respon a la dreta i l'extrema dreta pels documents del 23-F: «Quin problema tenen amb la veritat?»
-
Política
L'activista de l'ANC acusat pels Mossos demanda Núria Parlon
-
Política Pantalla superada al Congrés per aconseguir més música en català a les ràdios de tot l'Estat
-
Política
L'inspector que va investigar els Pujol admet que no sap si el pagament de comissions era a canvi d'adjudicacions
-
Política
Junts torna a votar amb PP i Vox per tombar l’escut social i enerva la Moncloa
-
Política
El Parlament demana accelerar el consorci d'inversions que demana ERC
