El cas Palau es complica per a CDC. Segons han publicat "La Vanguardia" i "El Periódico" aquests darrers dies, alguns dels documents que consten al sumari podrien indicar que Fèlix Millet hauria pogut pactar comissions amb el responsable de finances de CDC -i administrador general de la Fundació Trias Fargas- Carles Torrent, traspassat el març de 2005. Les proves suposadament incriminatòries serien diverses cartes en què Millet intercedia per a què algunes obres públiques es concedissin a l'empresa Ferrovial, concretament les de la Ciutat de la Justícia i la Línia 9 del metro de Barcelona. A canvi -sempre segons el que han publicat els dos diaris- se'n desprendria una comissió del 4 per cent, que s'hauria repartit entre CDC i el mateix Palau de la Música.
Aquestes revelacions han generat una forta pressió política contra CDC. El diputat socialista Joan Ferran assegura, en el seu blog, que "A hores d'ara el personal comença a sospitar que en Pasqual Maragall es va quedar curt parlant del 3 per cent". Des d'ERC, Joan Puigcercós ha dit, en referència a la precampanya electoral de CDC, "La pregunta és, qui ho pagarà això? Aquesta vegada ho pagarà el Palau, empreses constructores o amb el pressupost de la Generalitat?". ICV, de la seva banda, ha anunciat que demanarà la compareixença d'Artur Mas a la comissió d'investigació parlamentària del cas Palau.
Des de CDC, aquestes noves informacions s'han considerat "conjectures injurioses", en un comunicat. La federació nacionalista atribueix les revelacions a les dificultats en què es troba el PSC pel cas de l'hotel del Palau, on han estat cridats a declarar diversos alts càrrecs de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona.
ARA A PORTADA
-
El Govern activa el pla de barris: 1.000 milions d'euros en cinc anys per a les zones més vulnerables Bernat Surroca Albet
-
Trias demana esclarir les responsabilitats per l'Operació Catalunya: «No pretenc que ningú vagi a la presó» Sara Escalera
-
-
-
El Govern es compromet a reforçar la prevenció davant del cas de prostitució que afectava una menor tutelada Redacció
Publicat el 27 de juny de 2010 a les 17:36
Et pot interessar
-
Política Junts avisa que estan «lluny de cap acord» sobre la regulació del lloguer de temporada al Congrés
-
Política Dalmau afirma que el Govern passarà de 5 a 50 cartes de serveis abans que acabi l’any
-
Política La dignitat de Blanca Serra
-
Política Un relleu a Junts que va més enllà de les municipals
-
Política Blanca Serra, l'«escletxa» del secret d'estat de les tortures
-
Política «Calen mecanismes per evitar que Catalunya financi rebaixes d'impostos de tercers»