El Cercle Català de Negocis (CCN) ha alertat que la direcció de Foment del Treball estaria rebent pressions des de Madrid per tal d'impedir que se sumi al Pacte Nacional pel Dret a Decidir, malgrat que part dels seus associats en són partidaris. Així mateix, el CCN recorda que en declaracions públiques el vicepresident de Foment, Eusebi Cima, s'ha declarat “totalment i absolutament favorable del dret a decidir, un dret inherent a qualsevol persona d’estil democràtic, un dret inalienable que tots hem de defensar; no s’hi pot dir que no”.
A més, el CCN revela que els darrers dies, en vista a la junta extraordinària d'aquest dimecres, s'ha incrementat la pressió per silenciar les veus favorables a sumar-se al pacte. Tot i que Foment no va acudir a la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, la patronal s'hauria mostrat oberta a atendre la proposta de manifest del Pacte formulada per l’expresident del Parlament, el democratacristià Joan Rigol.
Davant aquesta situació, el CCN demana als associats de Foment que no cedeixin "a les pressions que exerceix un petit grup de persones que només busquen protegir els seus interessos, avantposant-los als de Catalunya” i adverteix que “tard o d’hora tothom ha d’afrontar les conseqüències dels seus actes i si ara el president de Foment nega el que li demanen la majoria d’empresaris d’aquest país n’haurà de rendir comptes”. L'entitat sobiranista recorda que les enquestes fetes a Pimec, Cecot i la Cambra de Comerç de Barcelona revelen que la majoria d’empresaris són partidaris d’un Estat propi. 
							
																					
																El CCN insta Foment a sumar-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir
El Cercle Català de Negocis alerta que la patronal rep pressions de Madrid perquè no s’apunti
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 23 de setembre de 2013 a les 17:33
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															