El Cercle Català de Negocis (CCN) ha alertat que la direcció de Foment del Treball estaria rebent pressions des de Madrid per tal d'impedir que se sumi al Pacte Nacional pel Dret a Decidir, malgrat que part dels seus associats en són partidaris. Així mateix, el CCN recorda que en declaracions públiques el vicepresident de Foment, Eusebi Cima, s'ha declarat “totalment i absolutament favorable del dret a decidir, un dret inherent a qualsevol persona d’estil democràtic, un dret inalienable que tots hem de defensar; no s’hi pot dir que no”.
A més, el CCN revela que els darrers dies, en vista a la junta extraordinària d'aquest dimecres, s'ha incrementat la pressió per silenciar les veus favorables a sumar-se al pacte. Tot i que Foment no va acudir a la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, la patronal s'hauria mostrat oberta a atendre la proposta de manifest del Pacte formulada per l’expresident del Parlament, el democratacristià Joan Rigol.
Davant aquesta situació, el CCN demana als associats de Foment que no cedeixin "a les pressions que exerceix un petit grup de persones que només busquen protegir els seus interessos, avantposant-los als de Catalunya” i adverteix que “tard o d’hora tothom ha d’afrontar les conseqüències dels seus actes i si ara el president de Foment nega el que li demanen la majoria d’empresaris d’aquest país n’haurà de rendir comptes”. L'entitat sobiranista recorda que les enquestes fetes a Pimec, Cecot i la Cambra de Comerç de Barcelona revelen que la majoria d’empresaris són partidaris d’un Estat propi.
El CCN insta Foment a sumar-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir
El Cercle Català de Negocis alerta que la patronal rep pressions de Madrid perquè no s’apunti
ARA A PORTADA
-
-
-
Pacients de càncer: «Ha arribat un punt que ja no plorem la mort de les amigues de l'hospital» Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
La investigació contra el càncer a Catalunya, en 10 claus: de la immunoteràpia avançada a la prevenció Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Ricky Rubio i Òscar Dalmau protagonitzen una emotiva conversa a La Marató parlant del càncer a les seves famílies Víctor Rodrigo
Publicat el 23 de setembre de 2013 a les 17:33
Et pot interessar
-
Política
Gabriel Rufián demana una reunió amb Pedro Sánchez per saber què farà davant la crisi al PSOE
-
Política
La Moncloa s'encomana a la divina providència
-
Política
Divorci Puigdemont-PSOE: interlocutors damnificats per la fi del diàleg
-
Política
Poble Lliure proposa fer «foc nou» i refundar l'independentisme d'esquerres
-
Política
Sánchez descarta plegar i desafia els bisbes espanyols a presentar-se a les eleccions
-
Política
El nou president valencià enterra Mazón: «No va explicar la veritat»
