El Cercle Català de Negocis (CCN) ha alertat que la direcció de Foment del Treball estaria rebent pressions des de Madrid per tal d'impedir que se sumi al Pacte Nacional pel Dret a Decidir, malgrat que part dels seus associats en són partidaris. Així mateix, el CCN recorda que en declaracions públiques el vicepresident de Foment, Eusebi Cima, s'ha declarat “totalment i absolutament favorable del dret a decidir, un dret inherent a qualsevol persona d’estil democràtic, un dret inalienable que tots hem de defensar; no s’hi pot dir que no”.
A més, el CCN revela que els darrers dies, en vista a la junta extraordinària d'aquest dimecres, s'ha incrementat la pressió per silenciar les veus favorables a sumar-se al pacte. Tot i que Foment no va acudir a la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, la patronal s'hauria mostrat oberta a atendre la proposta de manifest del Pacte formulada per l’expresident del Parlament, el democratacristià Joan Rigol.
Davant aquesta situació, el CCN demana als associats de Foment que no cedeixin "a les pressions que exerceix un petit grup de persones que només busquen protegir els seus interessos, avantposant-los als de Catalunya” i adverteix que “tard o d’hora tothom ha d’afrontar les conseqüències dels seus actes i si ara el president de Foment nega el que li demanen la majoria d’empresaris d’aquest país n’haurà de rendir comptes”. L'entitat sobiranista recorda que les enquestes fetes a Pimec, Cecot i la Cambra de Comerç de Barcelona revelen que la majoria d’empresaris són partidaris d’un Estat propi.
El CCN insta Foment a sumar-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir
Política
El Cercle Català de Negocis alerta que la patronal rep pressions de Madrid perquè no s’apunti
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de setembre de 2013 a
les 17:33
Et pot interessar
-
Política
Junqueras fa una crida a «construir grans consensos» amb motiu del novè aniversari de l'1-O
-
Política
Urquinaona recupera l'esperit postsentència en el novè aniversari de l'1-O
-
Política
El Parlament condemna l'actuació policial contra aficionats del Barça i l'Europa per portar estelades
-
Política
El Parlament aprova «posar fi al bilingüïsme per defecte» a l'administració
-
Política
El Parlament tomba la reprovació de Junts i revalida la confiança en Illa
-
Política
La policia espanyola tanca files i al·lega «perill extrem» en el judici de Roger Español
