El Cercle Català de Negocis (CCN) ha alertat que la direcció de Foment del Treball estaria rebent pressions des de Madrid per tal d'impedir que se sumi al Pacte Nacional pel Dret a Decidir, malgrat que part dels seus associats en són partidaris. Així mateix, el CCN recorda que en declaracions públiques el vicepresident de Foment, Eusebi Cima, s'ha declarat “totalment i absolutament favorable del dret a decidir, un dret inherent a qualsevol persona d’estil democràtic, un dret inalienable que tots hem de defensar; no s’hi pot dir que no”.
A més, el CCN revela que els darrers dies, en vista a la junta extraordinària d'aquest dimecres, s'ha incrementat la pressió per silenciar les veus favorables a sumar-se al pacte. Tot i que Foment no va acudir a la primera reunió del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, la patronal s'hauria mostrat oberta a atendre la proposta de manifest del Pacte formulada per l’expresident del Parlament, el democratacristià Joan Rigol.
Davant aquesta situació, el CCN demana als associats de Foment que no cedeixin "a les pressions que exerceix un petit grup de persones que només busquen protegir els seus interessos, avantposant-los als de Catalunya” i adverteix que “tard o d’hora tothom ha d’afrontar les conseqüències dels seus actes i si ara el president de Foment nega el que li demanen la majoria d’empresaris d’aquest país n’haurà de rendir comptes”. L'entitat sobiranista recorda que les enquestes fetes a Pimec, Cecot i la Cambra de Comerç de Barcelona revelen que la majoria d’empresaris són partidaris d’un Estat propi.
El CCN insta Foment a sumar-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir
El Cercle Català de Negocis alerta que la patronal rep pressions de Madrid perquè no s’apunti
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de setembre de 2013 a
les 17:33
Et pot interessar
-
Política
Sant Jordi també a Brussel·les amb intercanvi de llibres i roses
-
Política
La regularització i Jordi Pujol trenquen la treva política per Sant Jordi
-
Política
Tríptic del retorn de la xocolatada de Sant Jordi a Palau
-
Política
Rajoy ho nega tot davant el jutge de la Kitchen: «No he destruït papers i no sabia que em deien 'El barbes'»
-
Política
El viatge de Jordi Pujol
-
Política
Jordi Turull visita Jordi Pujol: «Això de dilluns no té nom pel seu estat»
