Aquesta tarda, el magistrat Santi Vidal ha rebut la resolució de l'informe del seu expedient del Consell General del Poder Judicial que haurà de debatre la Comissió Permanent de l'autoritat judicial. L'informe conclou que Vidal no ha estat "fidel" als principis constitucionals per la seva defensa del procés sobiranista i per l'elaboració de la Constitució Catalana tal i com prescriu l'article 420 de la Llei Orgànica del Poder Judicial. L'expedient proposa tres sancions: apartar per tres anys Santi Vidal de la magistratura, o bé traslladar-lo forçosament de Catalunya o bé retirar-lo definitivament de la carrera judicial.
En declaracions a la nit al programa 2324, Vidal ha assegurat que "no deixarà de fer de jutge perquè no perdrà la dignitat". De fet, Vidal ha insistit que no té cap convicció d'haver fet res mal fet. En aquest sentit ha defensat el seu esborrany de constitució de 97 articles com un exercici de llibertat d'expressió. Així mateix, ha admès que l'han trucat per formar part d'una llista per a les eleccions plebiscitàries, oferta que "estudiarà".
[tv3]/videos/5423572/[/tv3]
El CGPJ proposa apartar de la carrera judicial Santi Vidal
L'instrucció entén que no és fidel als "deures constitucionals" | Com alternativa proposen traslladar-lo forçosament fora de Catalunya o bé separar-lo durant tres anys | L'han trucat per formar part d'una llista per a les plebiscitàries
ARA A PORTADA
-
Sánchez anuncia en plena tempesta que presentarà els pressupostos pel 2027 Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
La Guàrdia Civil apunta que la trama del PSOE tenia com a «objectiu final» protegir Pedro Sánchez Lluís Girona Boffi
-
-
Illa marca distàncies amb els escàndols del PSOE: «El meu partit, el PSC, està lliure de corrupció» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
07 de gener de 2015 a
les 22:45
Et pot interessar
-
Política
El Parlament remarca el compromís d'Antoni Gaudí amb el català en plena polèmica amb el Papa
-
Política
El Parlament demana al Govern que retiri el pla pilot de mossos a les escoles
-
Política
El PP citarà Salvador Illa al Senat pels últims escàndols del PSOE
-
Política
Feijóo, un berenar a Waterloo
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
