El Consell d'Europa reclama a l'Estat garantir "reparacions suficients" a les víctimes d'espionatge amb programaris com Pegasus. L'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa ha tirat endavant aquest dimecres un projecte de resolució i de recomanació que insta l'Estat a portar a terme investigacions "efectives, independents i ràpides" sobre "tots els casos confirmats o presumptes casos d'abús d'espionatge".
El text recull que l'Estat és un dels països europeus on CitizenLab ha revelat casos d'espionatge. Apunta que 65 persones relacionades amb l'independentisme català van ser espiades i que les autoritats espanyoles només han reconegut l'espionatge "legal" a 18 d'aquestes. Malgrat subratllar que CitizenLab no ha atribuït l'espionatge amb Pegasus a "cap entitat específica", sí que apunta que constata que hi ha proves d'una "connexió forta amb una o més entitats dins del govern espanyol".
El text també demana a l'estat espanyol que no utilitzi l'argument de seguretat nacional per evitar mecanismes de vigilància i negar a les víctimes l'accés a informació. D'altra banda, l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa li dona tres mesos perquè li faci arribar informació sobre l'ús de programaris espia com Pegasus.
En el projecte de resolució i de recomanació, l'Assemblea Parlamentària es mostra "molt preocupada" per l'ús "il·legal o per a objectius il·legítims" de programaris com Pegasus per part dels estats. El text també expressa "dubtes seriosos" sobre si l'ús d'aquests programaris és compatible amb el respecte dels drets humans.
El Consell d'Europa exigeix a l'Estat «sancions» i «reparacions» per a les víctimes del Catalangate
Política
El text recull que 65 persones relacionades amb l'independentisme català van ser espiades i que les autoritats espanyoles només han reconegut l'espionatge "legal" a una quarta part
- La seu del Consell d'Europa -
- ACN
- El Consell d'Europa -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
-
Política El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI Lluís Girona Boffi
Publicat el
11 d’octubre de 2023 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El Parlament rebutja mantenir la policia espanyola a la comissaria de Via Laietana
-
Política
Mor María del Turruchel Alcantud Inarejos, regidora del PP a l'Ajuntament de Cornellà
-
Política
Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament
-
Política
Sis mesos i un 8,6% després
-
Política
Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026
