El Consell d'Europa reclama a l'Estat garantir "reparacions suficients" a les víctimes d'espionatge amb programaris com Pegasus. L'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa ha tirat endavant aquest dimecres un projecte de resolució i de recomanació que insta l'Estat a portar a terme investigacions "efectives, independents i ràpides" sobre "tots els casos confirmats o presumptes casos d'abús d'espionatge".
El text recull que l'Estat és un dels països europeus on CitizenLab ha revelat casos d'espionatge. Apunta que 65 persones relacionades amb l'independentisme català van ser espiades i que les autoritats espanyoles només han reconegut l'espionatge "legal" a 18 d'aquestes. Malgrat subratllar que CitizenLab no ha atribuït l'espionatge amb Pegasus a "cap entitat específica", sí que apunta que constata que hi ha proves d'una "connexió forta amb una o més entitats dins del govern espanyol".
El text també demana a l'estat espanyol que no utilitzi l'argument de seguretat nacional per evitar mecanismes de vigilància i negar a les víctimes l'accés a informació. D'altra banda, l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa li dona tres mesos perquè li faci arribar informació sobre l'ús de programaris espia com Pegasus.
En el projecte de resolució i de recomanació, l'Assemblea Parlamentària es mostra "molt preocupada" per l'ús "il·legal o per a objectius il·legítims" de programaris com Pegasus per part dels estats. El text també expressa "dubtes seriosos" sobre si l'ús d'aquests programaris és compatible amb el respecte dels drets humans.
El Consell d'Europa exigeix a l'Estat «sancions» i «reparacions» per a les víctimes del Catalangate
Política
El text recull que 65 persones relacionades amb l'independentisme català van ser espiades i que les autoritats espanyoles només han reconegut l'espionatge "legal" a una quarta part
- La seu del Consell d'Europa -
- ACN
- El Consell d'Europa -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Terra Els oceans mai havien estat tan calents: «Entrem en un territori desconegut» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Nova onada de calor a Catalunya? El Meteocat adverteix d'un llarg període de temperatures elevades Arnau Urgell i Vidal
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
11 d’octubre de 2023 a
les 18:10
Et pot interessar
-
Política Ada Colau dona suport a Begoña Gómez: «No estàs sola»
-
Política
El cop i la resiliència
-
Política
Una plataforma d'agitació, el revulsiu de Xavier Vendrell per a l'independentisme
-
Política
Llum Rodríguez promet treballar amb independència al capdavant de la Sindicatura de Comptes
-
Política El Parlament farà un debat monogràfic sobre educació en l'últim ple del curs a petició de Junts
-
Política
El Govern demana «claredat i coherència» a Junts per l'acostament al PP
