El fossar de les Moreres ha acollit aquest dissabte la crema simbòlica del Decret de Nova Planta. Centenars de persones han anat a un acte que pretén mostrar el rebuig a les lleis espanyoles que "restringeixen la llibertat del poble català".
L'acte, organitzat per la comissió del centenari de l'estelada i Decidim.cat, ha estat presidit per Jordi Fàbrega, delegat del Govern a la Catalunya central i portaveu de Decidim.cat, que ha lloat la feina feta per les consultes independentistes i ha afirmat que s'ha de "lluitar per un país" que "no té reconegut els seus drets com qualsevol poble del món".
Després de la crema simbòlica del Decret de Nova Planta, la plaça ha esclatat en crits d'"independència".
Segons ha explicat Fàbrega, el Decret de Nova Planta va ser una llei "feta per Felip V per treure'ns totes les nostres llibertats" i "imposar unes noves lleis que anaven en contra les nostres institucions com a país", ha afegit. Aquest divendres algunes institucions ja van simular la crema d'aquest document al Fossar de les Moreres.
A més, el portaveu de Decidim.cat ha dit que en un dia com l'11 de setembre també és important "manifestar el rebuig a una sentència del Tribunal Constitucional contra la voluntat del poble". Per a Fàbrega, l'Estat espanyol no reconeix el dret democràtic d'un poble a poder decidir lliurement el seu futur i ha portat Catalunya "a un carreró sense sortida on només queda l'opció de la independència nacional".
El Decret de Nova Planta, socarrimat
Ara a portada
Publicat el 11 de setembre de 2010 a les 14:41
Et pot interessar
-
Política Els crítics amb Junqueras guanyen les primàries d'ERC a Barcelona
-
Política En la mort del Sant Pare
-
Política Llach reclama als crítics de l'ANC que siguin «lleials» al full de ruta aprovat pels socis
-
Política Els militants d'ERC a Barcelona voten la nova direcció de la federació entre Baró i Camacho