
El restaurant La Camarga, al carrer Aribau de Barcelona Foto: Jordi Palmer / Nació Digital
Tot i que els membres de la Mesa també han estat presents en la reunió de la Junta de Portaveus, la presidenta del Parlament ha preferit esperar a demà per prendre una decisió definitiva sobre el CD de La Camarga. Ella mateixa ja va decidir la setmana passada que s'escoltés l'enregistrament a porta tancada, però després del recurs presentat pel PPC, ha preferit escoltar a tots els grups parlamentaris. Les opinions que li han arribat són les mateixes que ja coneixia, és a dir, tots els grups a favor d'escoltar el CD, amb l'excepció dels populars.
A la sortida de la reunió, el portaveu parlamentari del PPC, Enric Millo, ha lamentat l'opinió de la majoria de portaveus i s'ha mostrat resignat al fet que, aquets divendres, la Mesa refermarà la decisió que va prendre la setmana passada. "Hem intentat explicar que hi ha una gravació d'una conversa privada gravada il·legalment que està custodiada per un jutge. Si el Parlament la vol escoltar es pot adreçar al jutge i demanar-lo", ha explicat. Per als populars, "escoltar documents amb origen desconegut i sense cap garantia d'autenticitat seria una manera d'actuar fora de la llei".
El president de la comissió d'investigació, David Fernández, ha estat parlant durant diversos minuts amb els representants del PPC un cop ha acabat la reunió de la Junta de Portaveus. El PPC li ha demanat un aclariment al voltant de les garanties que es donaran perquè no es difongui la gravació, tal com estableix una interlocutòria judicial. "És a porta tancada i només per als diputats membres de la comissió per fer un equilibri entre la salvaguarda d'un bé superior com és l'activitat parlamentària i el dret a la intimitat de les persones que hi puguin aparèixer", ha indicat.
Tot i que inicialment l'audició s'havia de fer aquest divendres, el Parlament ha decidit suspendre l'activitat parlamentària com a conseqüència dels tres dies de dol decretats arran de la catàstrofe aèria dels Alps. En tot cas, es farà abans del 10 d'abril, quan Alícia Sánchez Camacho i Victoria Álvarez hauran de comparèixer a la comissió d'investigació. "Podria ser o bé dilluns o dimarts de la setmana que ve o es fa l'altra setmana", ha deixat clar.
Excepte el PPC, la resta de grups parlamentaris s'han mostrat partidaris d'escoltar la conversa. ICV-EUiA, però, creu que és una manera de "distreure" l'atenció del tema principal, que són els possibles vincles de la fortuna de la família Pujol amb la corrupció. Per això, segons ha explicat la portaveu parlamentària dels ecosocialistes, Dolors Camats, els diputats d'ICV-EUiA no assistiran a l'audició del CD.