El Front Republicà insisteix que és l’única candidatura sobiranista que, si obté representació el 28-A, no contribuirà a fer president Pedro Sánchez. ”L’únic PSOE que existeix és el que aprova el 155. Qui diu una altra cosa, està mentint”, ha etzibat el cap de llista, Albano Dante Fachín.
En un acte polític aquest dimecres a Santa Coloma de Gramenet, Fachin ha llençat un missatge als comuns, després de reconèixer que “no els hi semblaria malament” un govern espanyol amb Jaume Asens. “Excepte si Podem continua fent de crossa del PSOE”, ha aclarit.
També ha retret a ERC que proposi un referèndum sobre la monarquia espanyola que, segons assegura, no serà validat mai el Congrés dels Diputats. “Només amb la gent al carrer és possible derrocar reis”, ha assegurat.
En aquest sentit, el candidat ha reivindicat la desobediència civil com a única eina per fer avançar l’independentisme. “Quan empresonen a algú per desobediència civil, els que venim darrere hem de fer el mateix”, ha afirmat en una interpel·lació al Govern, Junts per Catalunya i ERC. Fachin també els ha llançat el missatge que “cap president o conseller podrà fer res si no tornem a ser centenars de milers de persones al carrer”.
Una ruptura que per Antonio Baños, exdiputat de la CUP que dona suport al Front Republicà, és l’única manera d’aconseguir una negociació amb “adversaris i enemics”. “No podem seure en una taula a negociar amb un cartell on hi posi rendició. Si l’Estat no té una oferta, nosaltres hem de plantejar una amenaça”, ha demanat Baños, que ha fet una crida a reproduir la “desobediència civil pacífica” viscuda l’1-O i el 3-O.
Autodeterminació o res
En aquest sentit, Fachin s’ha compromès a no investir cap president espanyol que no reconegui el dret a l’autodeterminació de Catalunya, inclòs Sánchez. “. Si de nosaltres depèn, aquesta gent no governarà com si en aquest país no hagués passat res. No podem continuar amb normalitat, com si aquí no s’hagués colpejat o empresonat”.
El cap de llista del Front Republicà s’ha referit a la campanya del PSOE centrada en l’amenaça que suposaria, segons els socialistes, un tripartit de PP, Cs i Vox a l’estat espanyol. “Si el PSOE no reconeix l’autodeterminació, són ells que prefereixen Vox abans que donar veu a la gent”, ha etzibat.
La número quatre per Barcelona, Mireia Caldés, ha reblat Fachín i ha reivindicat la candidatura com l’únic que ha deixat clares al PSOE les “línies vermelles”. “Quan tornem a fer trontollar l’Estat, és quan s’asseurà a negociar”, ha conclòs.
El Front Republicà, integrat per Som Alternativa, Poble Lliure i Pirates, aspira a entrar al Congrés dels Diputats per primera vegada. Aspira a fer-ho, segons els seus candidats, no només per defensat el “mandat de l’1-O”, sinó també per defensar “els interessos de les classes populars”. I és que més enllà del conflicte català, Baños ha reivindicat la candidatura com a "socialista", a diferència del PSOE, que ha qualificat de “Partido Español”.
El Front Republicà assegura que «l’únic PSOE que existeix és el del 155»
Política
La candidatura d’Albano Dante Fachín defensa la "ruptura" com “l’única manera” per aconseguir negociar amb el govern espanyol
- Fachin, a l'acte de Santa Coloma de Gramenet | ND -
- | ND
ARA A PORTADA
-
Societat Collboni compleix la promesa i anuncia un nou congrés internacional sobre «habitatge assequible» David Cobo
-
Successos Confinen Masllorenç, Masarbonès i diverses urbanitzacions per l'incendi forestal del Baix Penedès Antonio Ramos Llauradó
-
Societat L'incendi del País Valencià supera les 10.000 hectàrees després de cinc dies Marc Orts i Cussó
-
Terra Quarta onada de calor: el Meteocat amplia i intensifica els avisos a 22 comarques Arnau Urgell i Vidal
- Andreu Merino
- Periodista
Publicat el
24 d’abril de 2019 a
les 21:14
Actualitzat el
24 d’abril de 2019 a les
21:15
Et pot interessar
-
Política
Olga Pané es reincorpora a Salut després de tres mesos de baixa
-
Política Acord per reformar el reglament del Parlament i blindar les sancions per discurs d'odi
-
Política
Nadal i Mallol
-
Política Illa veu «encertat» l'ajornament del finançament: «El setembre s'acabaran les excuses»
-
Política
Pedro Sánchez indulta Laura Borràs per evitar que entri a presó
-
Política
El PSC fa números i constata que té una «majoria sòlida» al Parlament
