El secretari general d'Afers Exteriors del Govern, Roger Albinyana, ha avisat el president el govern espanyol, Mariano Rajoy, que la Generalitat mantindrà l'acció exterior, "amb o sense traves de l'estat". "Ho continuarem fent, sabem que perquè Catalunya pugui ser acceptada com un estat sobirà al món, hem de fer un esforç per fer-nos presents", ha assegurat. Ho ha dit després de les declaracions de Rajoy en una entrevista a RNE aquest dilluns i just el dia que el Govern ha signat un acord amb l'estat de Califòrnia. "L'acció exterior serveix per defensar el interessos dels catalans", ha assegurat Albinyana poc abans de rubricar el text.
Després que Rajoy hagi assegurat que Europa "mai" reconeixeria una declaració unilateral d'independència, Abinyana ha assegurat que "perquè Catalunya pugui ser acceptada com un estat sobirà al món, s'ha de fer un esforç com a govern i com a institucions catalanes" per tal de fer-se "presents".
El secretari ha assegurat que la millor manera per aconseguir aquesta visibilitat és "la projecció d'una marca de país i dels actius cap a l'exterior". Ha dit també que aquesta acció exterior no només es porta a terme des de la seva secretària sinó que els diversos departaments de la Generalitat també contribueixen a aquesta projecció exterior.
D'altra banda, Albinyana ha explicat que durant la signatura de l'acord no ha fet entrega de l'informe que el Consell Assessor per a la Transició Nacional (CATN) ha elaborat per explicar el 27-s a Europa i que detalla "totes les propostes" per exercir el dret a decidir que ha fet Catalunya i el no "reiterat" de l'Estat. El secretari ha dit que l'informe es farà arribar a governs i representació dels governs a Madrid, als ambaixadors i també a països de fora de la Unió Europea (UE) però es farà dins de l'acció del govern des de Catalunya.
El Govern avisa Rajoy que mantindrà l'acció exterior
Albinyana afirma que l'acord amb Califòrnia serveix per "defensar els interessos" dels catalans i que es continuarà amb la projecció internacional "amb o sense traves de l'estat" | Perquè Catalunya sigui acceptada "com a estat sobirà", ha afegit
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 06 d’abril de 2015 a les 20:41
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
