El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha anunciat aquest dilluns que hi haurà més presència d'efectius d'ordre públic dels Mossos d'Esquadra al carrer per combatre "episodis de violència gratuïta" com els que hi ha hagut darrerament a Manresa, Molins de Rei o Vic.
El titular d'Interior ho ha dit en una entrevista a Betevé, on ha subratllat que aquest fenomen "relativament nou" tindrà una "resposta" tant de la Conselleria com dels Mossos. En aquest sentit, ha recordat que ja hi ha hagut detinguts a Manresa i a Molins i ha anunciat que hi haurà més agents en esdeveniments "on es pugui intuir que hi pugui haver episodis de violència gratuïta".
Elena ha afegit que, a parer seu, la violència gratuïta "sempre té un component de desarrelament, de manca d'expectativa". Així mateix, ha reblat que "això no justifica res, i l'acció policial ha de ser contundent, però no es pot oblidar". El conseller també s'ha referit a l'augment d'episodis de violència en què hi ha implicades armes blanques.
El conseller ha admès que "hi ha més gent que usa arma blanca avui que fa quatre anys", però ha rebutjat que ara hi hagi una "cultura de la navalla", expressió que, ha indicat, no li agrada. En tot cas, ha subratllat que les persones que porten navalla "s'han de trobar" i en aquest sentit ha recordat que des de fa uns mesos els Mossos ja implementen un pla específic per trobar-ne i comissar-ne.
[plantillavirals]
El Govern desplegarà més mossos al carrer per acabar amb episodis violents com els de Molins de Rei
El conseller Elena promet una acció policial "contundent", però demana no obviar possibles components socials rere el fenomen

- Joan Ignasi Elena, al Parlament. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 02 d’octubre de 2023 a les 20:43
Et pot interessar
-
Política Diga'm què penses i et diré quin independentista eres fa 40 anys (segons els «pares» de la CUP)
-
Política El govern espanyol i ERC ja negocien la governança del Prat
-
Política Desjudicialització, ara és l'hora? Totes les mirades al TC (i més enllà)
-
Política L’Espanya del cafè per a tothom es crema
-
Política El PP titlla Sánchez d'«incompetent» i el PSOE acusa els barons populars de de «zero utilitat»
-
Política «Illa no té un xec en blanc, però no tenir pressupostos seria un gran fracàs de país»