
Indra Foto: Europa Press
Indra serà l'encarregada de fer el recompte electoral a les eleccions del 21-D, segons ha avançat l'Ara. El govern espanyol ha fet aquesta adjudicació a dit, sense un concurs públic i sense que la resta de companyies competidores hagin pogut optar al contracte. Segons explica el diari, l'Estat ha fet servir una tramitació d'emergència, una excepció que recull la llei quan s'ha d'actuar "de manera immediata a causa d'esdeveniments catastròfics, de situacions que suposin un greu perill o de necessitats que afectin la defensa nacional".
Des de l'aplicació del 155, el ministeri de l'Interior ha assumit les competències per convocar eleccions a Catalunya. L'Estat ha explicat que ha estat la Generalitat que hi ha fet l'adjudicació (però l'Estat, actualment, controla la Generalitat) i fonts del govern català citades per l'Ara han explicat que s'ha triat Indra perquè ja va fer el recompte de les eleccions del 27-S.
Fins que no es faci públic el contracte no es podran conèixer les condicions econòmiques però el recompte de les últimes eleccions es va adjudicar per un pressupost d'uns 1,5 milions d'euros.