La subdelegació del govern espanyol a Tarragona ha fet arribar un requeriment a l'Ajuntament de Tortosa sobre la convocatòria de la consulta del monument franquista de la batalla de l'Ebre, prevista pel proper 28 de maig. Segons la petició, a la qual ha tingut accés l'ACN, la subdelegació reclama còpia de l'expedient de la consulta, concretament, dels decrets d'alcaldia del 25 i 26 d'abril, que aprovaven la convocatòria i el seu reglament, així com un informe que justifiqui el caràcter "sectorial" de la mateixa.
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, reitera que la consulta no és "referendària" i que l'únic que vol el consistori és conèixer l'opinió dels ciutadans sobre un monument que hi ha al terme municipal per promoure una acció posterior. Bel ha volgut transmetre un missatge de tranquil·litat i confia que sigui "una mera formalitat que no tingui més transcendència", però ha alertat que alguns dels darrers requeriments que ha rebut l'Ajuntament han acabat als jutjats.
El govern espanyol demana informació a Tortosa sobre la consulta del monument franquista
Política
La subdelegació a Tarragona reclama una còpia de l'expedient amb els dos decrets i un informe que justifiqui el caràcter "sectorial" de la consulta
ARA A PORTADA
-
Societat Dos decrets aprovats: què ha de passar els pròxims dies per aclarir el futur de l'habitatge David Cobo
-
Política El Govern activarà finalment l'oficina antidesnonaments a finals d'any Bernat Surroca Albet
-
Societat Desenes de persones acampen a plaça Catalunya per reclamar el dret a l’habitatge Pau Espí Solé
-
Política Illa activa tres noves vies per «intervenir» el mercat de l'habitatge Oriol March | Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
04 de maig de 2016 a
les 22:24
Et pot interessar
-
Política
L'oposició veu insuficients les propostes d'Illa en habitatge i l'acusa d'excés de «triomfalisme»
-
Política
La CUP critica les mesures d'Illa en habitatge: «Vol pagar el rescat als segrestadors»
-
Política
Els Comuns veuen insuficients les mesures d'Illa per l'habitatge: «Tot suma, però tenen un impacte molt limitat»
-
Política
Vox troba «ridícules» les propostes d'Illa en habitatge i vaticina que aniran a parar «a mans d'estrangers»
-
Política
El PP esmena les propostes d'Illa en habitatge: «Cal un canvi de rumb i ell persisteix en l'error»
-
Política
ERC critica el discurs d'Illa: «Avorrit en la forma i sense ambició en el fons»
