La bonificació de 20 cèntims el litre de carburant del govern espanyol deixarà d'estar disponible per a la majoria de la població a partir de 2023. Així ho ha anunciat aquest dilluns el secretari d'Estat d'Assumptes Econòmics, Gonzalo García Andrés, que ha explicat que l'ajut quedarà restringit a aquells sectors professionals més castigats per la volatilitat del preu del petroli: el transport, l'agricultura, la ramaderia i la pesca.
Així, a partir de l'1 de gener, només quedarà la gratuitat de Rodalies i Mitja Distància. "És el moment d'adaptar les respostes provisionals als costos de la guerra i anar retirant les mesures temporals", ha defensat García Andrés, número dos de Nadia Calviño, en un acte organitzat per Funcas.
Calviño ja va deixar a l'aire la possibilitat de realitzar aquest moviment, que va lligar a l'evolució dels preus els darrers dies de l'any. Part d'aquesta decisió, segons va dir, respon al fet que la mesura és controvertida pel seu impacte fiscal i perquè beneficia exclusivament aquells que disposen d'un vehicle de transport privat. Tanmateix, va destacar les "dificultats" per adequar-la als diferents nivells de renda.
Al seu torn, la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ha assegurat en declaracions a RNE que l'executiu del que és part allargarà fins l'últim dia per, com va dir la seva homòloga d'Economia, determinar si els preus del petroli justifiquen la retirada de les ajudes. García Andrés, però, ha valorat que la situació de preus és ara "més moderada".
El govern espanyol retirarà la bonificació general de 20 cèntims al carburant el 2023
Política
L'executiu restringirà els ajuts als sectors professionals més afectats: el transport, l'agricultura, la ramaderia i la pesca
ARA A PORTADA
-
-
Societat Vicenç Sanclemente reclama «un pacte contra la gentrificació» al pregó de les Festes de Gràcia Pau Espí Solé
-
Societat Reivindicar la vila en ple auge del turisme: «Sents que les festes de Gràcia no són les d'abans» Eloi Martí
-
Societat Què no et pots perdre de les Festes de Gràcia 2026: carrers guarnits, concerts i tota la programació Neus Climent
-
Publicat el
19 de desembre de 2022 a
les 21:48
Et pot interessar
-
Política
Espanya i Marroc reforcen la frontera amb Ceuta pels rumors d'una segona entrada massiva
-
Política La Generalitat lloga un edifici al 22@ per desplegar-hi l'Agència Tributària de Catalunya
-
Política
La Model serà la nova seu del Memorial Democràtic
-
Política
Socis i oposició aprofiten el caos de Rodalies per l'eclipsi per carregar contra el Govern
-
Política
Estat i autonomies abordaran la situació dels migrants de Ceuta el 27 d'agost
-
Política
Margarita Robles avisa el Marroc: «Ceuta i Melilla són espanyolíssimes»
