El ministre de Justícia, Rafael Catalá, ha criticat aquest dimarts des de Barcelona l'oferta de diàleg del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, per arribar a un pacte sobre la convocatòria del referèndum assegurant que en realitat es tracta d'una "voluntat d'imposició" i "manca de democràcia".
Mentre que Puigdemont ha insistit des de Brusel·les que el referèndum es farà "sí o sí", Catalá ha recordat que la Constitució espanyola no el permet si és sobre la independència. En aquest sentit, ha afegit que el president espanyol, Mariano Rajoy, no acceptarà un referèndum que no tingui "suport constitucional".
"No és possible negociar el que no està disponible per a Rajoy ni per al govern", ha assenyalat el ministre. Per a Catalá, l'únic camí viable seria la reforma constitucional, que s'hauria de plantejar en els termes "democràticament oportuns". "Mentre això no succeeixi, qualsevol govern defensarà l'aplicació de les lleis", ha reblat.
El govern espanyol retreu a Puigdemont la «voluntat d'imposició» del referèndum
El ministre de Justícia, Rafael Catalá, assegura que Mariano Rajoy no pot negociar la consulta sobre la independència perquè no té "suport constitucional"
ARA A PORTADA
-
La Marató del 2025 tanca el marcador fregant els 10 milions d'euros recaptats contra el càncer Víctor Rodrigo
-
Pacients de càncer: «Ha arribat un punt que ja no plorem la mort de les amigues de l'hospital» Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
La investigació contra el càncer a Catalunya, en 10 claus: de la immunoteràpia avançada a la prevenció Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Ricky Rubio i Òscar Dalmau protagonitzen una emotiva conversa a La Marató parlant del càncer a les seves famílies Víctor Rodrigo
-
Ramon Pellicer i Júlia Otero es retroben a La Marató per parlar del càncer: «S'acosta la meta» Víctor Rodrigo
Publicat el 24 de gener de 2017 a les 21:34
Et pot interessar
-
Política
El fre català al «forat» del lloguer de temporada: recta final i déjà-vu al Parlament
-
Política
La Moncloa s'encomana a la divina providència
-
Política
Divorci Puigdemont-PSOE: interlocutors damnificats per la fi del diàleg
-
Política
Poble Lliure proposa fer «foc nou» i refundar l'independentisme d'esquerres
-
Política
Sánchez descarta plegar i desafia els bisbes espanyols a presentar-se a les eleccions
-
Política
El nou president valencià enterra Mazón: «No va explicar la veritat»
