La comissió d’Acció Exterior del Parlament ha instat avui el Govern a lliurar als diputats els informes mensuals que el lobby Independent Diplomat lliura a l’executiu, així com a informar del cost anual dels contractes amb aquesta entitat i a fer-ne un balanç de la seva tasca, com de tots els altres lobbys que col·laborin amb la Generalitat. La proposta de resolució ha estat presentada pel PP, i una esmena de CSQEP ha facilitat la seva aprovació unànime.
El Govern va contractar, l’any 2014, a través de Diplocat i de la delegació als Estats Units, els serveis d’aquest lobby, pels quals va pagar en aquell moment un milió de dòlars. Aquest contracte va generar l’oposició dels partits unionistes. El PP, en la seva proposta inicial, demanava que no es renovessin els acords amb el lobby i, fins i tot, prohibir que es fes cap altre contracte, un punt que ha estat retirat.
Independent Diplomat és un lobby anglosaxó que treballa només amb governs. És una organització que gaudeix de prestigi en el seu àmbit. Per aquest 2016 no hi ha cap contracte, que ha assessorat el Govern en la tasca de trobar suports en l’àmbit internacional.
El Govern informarà al Parlament dels informes i contractes del «lobby» Independent Diplomat
El PP pretenia prohibir que la Generalitat contractés els serveis de cap lobby internacional
ARA A PORTADA
-
-
-
Rodalies només normalitza els talls i els transports alternatius: no hi ha data de recuperació del servei Marc Orts i Cussó
-
El govern espanyol posa una nova unitat i més gent a fer «manteniment preventiu» a Rodalies Redacció
-
Els sindicats ferroviaris surten de la reunió amb Puente amb la voluntat de mantenir la vaga Redacció
Publicat el
31 de març de 2016 a
les 17:41
Actualitzat el
31 de març de 2016 a les
17:44
Et pot interessar
-
Política
Els metges veuen «possible» que la reincorporació d'Illa sigui abans del que es preveia
-
Política
El govern espanyol demana a Junts que faci un «esforç» i no deixi a l’estacada famílies vulnerables
-
Política
Lluís Llach acusa la resta d'entitats de «sobreprogramar» la manifestació de l'ANC per Rodalies
-
Política
Exigir pressupostos
-
Política
Quan el somni era fer un país normal: deu anys sense Muriel Casals
-
Política
Musk obre foc contra Pedro Sánchez: «És un tirà i un traïdor al poble d'Espanya»
