La comissió d’Acció Exterior del Parlament ha instat avui el Govern a lliurar als diputats els informes mensuals que el lobby Independent Diplomat lliura a l’executiu, així com a informar del cost anual dels contractes amb aquesta entitat i a fer-ne un balanç de la seva tasca, com de tots els altres lobbys que col·laborin amb la Generalitat. La proposta de resolució ha estat presentada pel PP, i una esmena de CSQEP ha facilitat la seva aprovació unànime.
El Govern va contractar, l’any 2014, a través de Diplocat i de la delegació als Estats Units, els serveis d’aquest lobby, pels quals va pagar en aquell moment un milió de dòlars. Aquest contracte va generar l’oposició dels partits unionistes. El PP, en la seva proposta inicial, demanava que no es renovessin els acords amb el lobby i, fins i tot, prohibir que es fes cap altre contracte, un punt que ha estat retirat.
Independent Diplomat és un lobby anglosaxó que treballa només amb governs. És una organització que gaudeix de prestigi en el seu àmbit. Per aquest 2016 no hi ha cap contracte, que ha assessorat el Govern en la tasca de trobar suports en l’àmbit internacional.
El Govern informarà al Parlament dels informes i contractes del «lobby» Independent Diplomat
El PP pretenia prohibir que la Generalitat contractés els serveis de cap lobby internacional
ARA A PORTADA
Publicat el
31 de març de 2016 a
les 17:41
Actualitzat el
31 de març de 2016 a les
17:44
Et pot interessar
-
Política
Aquests són els 212 municipis que s'han adherit al Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
Canviarà la versió oficial? La Moncloa es compromet a mostrar «tot el que s'ha trobat» del 23-F
-
Política
La CUP creu que el xoc pels pressupostos evidencia que «Espanya mai compleix amb Catalunya»
-
Política
Els Comuns insten el Govern i ERC a negociar: «Catalunya necessita pressupostos»
-
Política
Els caps de la «policia patriòtica» neguen haver espiat els comptes dels Pujol a Andorra
-
Política
I si la solució fos al Senat?
