La comissió d’Acció Exterior del Parlament ha instat avui el Govern a lliurar als diputats els informes mensuals que el lobby Independent Diplomat lliura a l’executiu, així com a informar del cost anual dels contractes amb aquesta entitat i a fer-ne un balanç de la seva tasca, com de tots els altres lobbys que col·laborin amb la Generalitat. La proposta de resolució ha estat presentada pel PP, i una esmena de CSQEP ha facilitat la seva aprovació unànime.
El Govern va contractar, l’any 2014, a través de Diplocat i de la delegació als Estats Units, els serveis d’aquest lobby, pels quals va pagar en aquell moment un milió de dòlars. Aquest contracte va generar l’oposició dels partits unionistes. El PP, en la seva proposta inicial, demanava que no es renovessin els acords amb el lobby i, fins i tot, prohibir que es fes cap altre contracte, un punt que ha estat retirat.
Independent Diplomat és un lobby anglosaxó que treballa només amb governs. És una organització que gaudeix de prestigi en el seu àmbit. Per aquest 2016 no hi ha cap contracte, que ha assessorat el Govern en la tasca de trobar suports en l’àmbit internacional.
El Govern informarà al Parlament dels informes i contractes del «lobby» Independent Diplomat
Política
El PP pretenia prohibir que la Generalitat contractés els serveis de cap lobby internacional
ARA A PORTADA
-
Societat Dos incendis simultanis posen a prova els Bombers en el pic de l'onada de calor Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Estabilitzat l'incendi de Sant Quirze Safaja després de cremar un centenar d'hectàrees Pere Fontanals
-
Política «Match ball» per a l'amnistia: què hi ha en joc al TJUE? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
-
Publicat el
31 de març de 2016 a
les 17:41
Actualitzat el
31 de març de 2016 a les
17:44
Et pot interessar
-
Política
El jutge avala ampliar la investigació contra Zapatero
-
Política
Guanyem Girona i el dret d'admissió en política
-
Política Begoña Gómez envia a Peinado els bitllets d'avió del viatge a Londres per a la graduació de la filla
-
Política
Sánchez repunta malgrat la condemna a Ábalos, segons el CIS
-
Política
Junts, una angoixa amb fonament
-
Política
El Congrés tomba els objectius d'estabilitat amb els vots del PP, Vox i Junts
