El Pacte Nacional pel Referèndum que es va constituir divendres passat al Parlament centra els seus esforços, per ara, en obtenir un acord amb l'Estat per impulsar una votació vinculant. Diverses veus dels "comuns", espai polític que lidera l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han insistit durant aquest cap de setmana nadalenc que seria un error fixar una data per a la consulta dins del marc negociador amb l'Estat. La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha indicat que el Govern manté la segona quinzena de setembre del 2017 com a espai al calendari per convocar els catalans a les urnes.
"És perfectament compatible buscar suports [pel referèndum pactat] a mantenir l'objectiu del setembre", ha destacat Munté. "Es tracta de democràcia o de democràcia", ha apuntat la dirigent nacionalista. "No ens apartem del nostre compromís inequívoc" de fer la consulta el novè mes del 2017, ha reiterat Munté al llarg de la roda de premsa posterior al consell executiu. La consellera ha recalcat el suport "transversal" al referèndum per part de partits i entitats, i només ha situat una opció com a possible per tal de moure la votació a més endavant en el calendari.
Taula de negociació
Quina és? Bàsicament, que el govern espanyol s'assegui a la taula de negociació. En aquest cas, com ja ha expressat amb anterioritat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, tot es pot parlar. "Podem tractar la pregunta, la data, les majories necessàries", ha destacat Munté, que no ha volgut polemitzar en cap moment amb els "comuns" després de les diverses declaracions d'aquest cap de setmana.
"Esperem que ens ajudin a eixamplar l'espai", ha determinat la consellera de la Presidència, que ha evitat posar un termini per negociar la consulta amb l'Estat. La CUP, l'endemà de la cimera, va assenyalar que en tres mesos caldria donar per tancada la via pactada amb l'Estat en cas que l'executiu de Mariano Rajoy es tanqui en banda, com ha passat fins ara.
El Govern insisteix als «comuns» que el referèndum està fixat per al setembre del 2017
Només una voluntat seriosa de l'Estat per negociar els termes de la consulta vinculant permetria endarrerir la data, segons la consellera Neus Munté | Confia que la nova esquerra permetrà "eixamplar la base" sobiranista i destacat el caràcter "transversal" del Pacte Nacional pel Referèndum
- Carles Puigdemont es dirigeix a la reunió del Govern amb Neus Munté | Govern -
- | Govern
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
27 de desembre de 2016 a
les 14:20
Actualitzat el
28 de desembre de 2016 a les
07:03
Et pot interessar
-
Política
El lehendakari també tanca la porta a la moció de Feijóo: «Vox és una línia vermella»
-
Política
Feijóo, un berenar a Waterloo
-
Política
El reencontre amb la Catalunya «lleial»: Felip VI i l'establishment homenatgen Samaranch
-
Política
Topada entre Illa i el president gallec pel nou finançament: «Catalunya no demanarà permís»
-
Política
«Ni rastre de Josep Piqué»: el Cercle escolta Feijóo amb escepticisme
-
Política
ERC recula i evita la compareixença d'Illa al Parlament pels escàndols del PSOE
