El Pacte Nacional pel Referèndum que es va constituir divendres passat al Parlament centra els seus esforços, per ara, en obtenir un acord amb l'Estat per impulsar una votació vinculant. Diverses veus dels "comuns", espai polític que lidera l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han insistit durant aquest cap de setmana nadalenc que seria un error fixar una data per a la consulta dins del marc negociador amb l'Estat. La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha indicat que el Govern manté la segona quinzena de setembre del 2017 com a espai al calendari per convocar els catalans a les urnes.
"És perfectament compatible buscar suports [pel referèndum pactat] a mantenir l'objectiu del setembre", ha destacat Munté. "Es tracta de democràcia o de democràcia", ha apuntat la dirigent nacionalista. "No ens apartem del nostre compromís inequívoc" de fer la consulta el novè mes del 2017, ha reiterat Munté al llarg de la roda de premsa posterior al consell executiu. La consellera ha recalcat el suport "transversal" al referèndum per part de partits i entitats, i només ha situat una opció com a possible per tal de moure la votació a més endavant en el calendari.
Taula de negociació
Quina és? Bàsicament, que el govern espanyol s'assegui a la taula de negociació. En aquest cas, com ja ha expressat amb anterioritat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, tot es pot parlar. "Podem tractar la pregunta, la data, les majories necessàries", ha destacat Munté, que no ha volgut polemitzar en cap moment amb els "comuns" després de les diverses declaracions d'aquest cap de setmana.
"Esperem que ens ajudin a eixamplar l'espai", ha determinat la consellera de la Presidència, que ha evitat posar un termini per negociar la consulta amb l'Estat. La CUP, l'endemà de la cimera, va assenyalar que en tres mesos caldria donar per tancada la via pactada amb l'Estat en cas que l'executiu de Mariano Rajoy es tanqui en banda, com ha passat fins ara.
El Govern insisteix als «comuns» que el referèndum està fixat per al setembre del 2017
Política
Només una voluntat seriosa de l'Estat per negociar els termes de la consulta vinculant permetria endarrerir la data, segons la consellera Neus Munté | Confia que la nova esquerra permetrà "eixamplar la base" sobiranista i destacat el caràcter "transversal" del Pacte Nacional pel Referèndum
ARA A PORTADA
-
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
27 de desembre de 2016 a
les 14:20
Actualitzat el
28 de desembre de 2016 a les
07:03
Et pot interessar
-
Política
Els Estats Units justifiquen la denegació del visat a Colau: «Venir és un privilegi, no un dret»
-
Política
Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»
