La portaveu del Govern i consellera de la Presidència, Neus Munté, ha dit aquesta tarda que en breu, el Govern de la Generalitat presentarà uns nous pressupostos, que tindran una "forta càrrega social" i donaran musculatura al pla d’emergència que la situació exigeix. Munté ha fet aquestes declaracions després de la trobada d’avui del president Puigdemont amb Lluís Rabell.
La portaveu no ha volgut ser més explícita sobre el moment en què els pressupostos es presentaran, però serà aviat. Dimecres vinent, es votarà la pròrroga tècnica en el Parlament. Munté ha definit els pressupostos com a “l’instrument més social” per respondre als reptes de la crisi econòmica.
El clima que es respira aquests dies al Palau de la Generalitat és de cert optimisme pel que fa a la fluïdesa de contactes entre el Govern i les forces polítiques. Quant a pressupostos, ja es va intuir un desgel en la reunió amb Miquel Iceta de fa uns dies, i avui de manera més evident, potser, amb el president del grup parlamentari de Catalunya Sí que es Pot.
De cara a la política espanyola, Neus Munté ha afegit que el president Puigdemont espera que hi hagi aviat un president a Espanya, de manera que la Generalitat pugui tenir un interlocutor i es pugui engegar un diàleg. Sobre l’anunci que el govern espanyol pretén anul·lar la comissió de procés constituent del Parlament, ho ha considerat “exòtic” i s’ha reafirmat en la voluntat d’avançar en els compromisos del Govern i el desig de diàleg.
El Govern presentarà aviat uns pressupostos amb «una forta càrrega social»
Neus Munté manifesta la voluntat d’elaborar uns comptes que donin musculatura al pla d’emergència
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 01 de febrer de 2016 a les 18:46
Actualitzat el 01 de febrer de 2016 a les 18:50
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
