El Govern impulsarà un projecte de llei perquè els òrgans directius de col·legis professionals hagin de ser obligatòriament paritaris, amb un 50% d'homes i un 50% de dones. Ho ha avançat aquest dimecres la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, abans d'inaugurar la jornada "Les dones com a agents de canvi dels col·legis professionals i de les entitats". Es farà mitjançant una proposta per reformar el Codi Civil de Catalunya, que es presentarà abans d'acabar el 2022. Aleshores es portarà al Parlament, perquè els grups puguin presentar esmenes.
Ciuró ha valorat que "no té cap sentit" que en algunes professions eminentment feminitzades les escoles professionals siguin regides només per homes. "Quan això passa, es perd la visió d'una part del col·lectiu professional", ha afegit. La delegada del Govern, Maria Eugènia Gay, que també ha assistit a l'acte, ha volgut enfocar bé el camí a seguir i ha recordat que "encara existeixen situacions en què cal continuar treballant". Si bé, ha destacat els avenços assolits els darrers anys.
En aquest sentit, Gay ha defensat que l'obligatorietat dels plans d'igualtat a les empreses "suposarà un pas endavant en la igualtat de salaris", alhora que ha de permetre "exigir més transparència a les corporacions". Per finalitzar, ha qualificat de "fonamental" l'aprovació de la llei del "només sí és sí" per tal de lluitar contra la violència masclista. [noticiadiari]2/234850[/noticiadiari]
També han assistit a l'acte "Les dones com a agents de canvi dels col·legis professionals i de les entitats" el degà del Col·legi Notarial, José Alberto Marín; la vicedegana, Raquel Iglesias; el degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (Icab) i president de La Intercol·legial, Jesús Sánchez; i la presidenta de la comissió de dones de La Intercol·legial, Núria Carrera.