La nova etapa de diàleg encetada arran de l'acord entre ERC i el PSOE, que inclou el compromís de Pedro Sánchez de superar la "judicialització" del cas català, és aplicable a múltiples decisions polítiques. I el Govern de la Generalitat està disposat a treure-hi rendiment. El consell executiu reunit aquest dimecres ha tornat a aprovar el decret de creació de les tres delegacions catalanes -Mèxic, l'Argentina i Tunísia- que estaven suspeses cautelarment pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) arran del recurs que va interposar el Ministeri d'Exteriors en el mandat de Josep Borrell.
El decret validat per l'executiu català actualitza les funcions de les tres delegacions, amb novetats en els països que tenen adscrits a la seva zona d'influència. La iniciativa de la conselleria d'Exteriors pilotada per Alfred Bosch permetrà que les oficines de la Generalitat tornin a funcionar després del veto imposat pel Ministeri d'Exteriors, ara en mans d'Arancha González Laya. Amb l'acord d'aquest dimecres, el Govern pretén recuperar la seva presència institucional a l'Amèrica Llatina i la zona del Magreb.
El contenciós obert al TSJC ve de lluny. En el mandat de Borrell, el govern espanyol va intentar frenar la reobertura de delegacions de la Generalitat a l'exterior, tancades arran de l'aplicació de l'article 155. En una mesura semblant a la d'aquest dimecres, el Govern ja va aprovar el setembre passat sis decrets per restablir el funcionament d'altres sis oficines a l'estranger: Alemanya, Suïssa, el Regne Unit, França, Itàlia i els EUA.
El Govern reactiva les delegacions de Mèxic, l'Argentina i Tunísia després de l'adeu de Borrell
Política
Les tres oficines estaven suspeses cautelarment pel TSJC arran del recurs que va interposar l'anterior ministre d'Exteriors
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat es personarà com a acusació en els aldarulls de Barcelona Bernat Surroca Albet
-
Política La Moncloa acusa Feijóo de «fomentar l'odi» per atribuir a Sánchez els aldarulls Pep Martí i Vallverdú
-
Societat Nova convocatòria d'aldarulls a Barcelona: crida per aprofitar les disfresses de Halloween Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
15 de gener de 2020 a
les 13:10
Et pot interessar
-
Política Parlon compareixerà aquest dimecres al Parlament pels aldarulls a Barcelona
-
Política
El nou contracte programa de Rodalies preveu fins a cinc milions d'euros en compensacions per impuntualitat
-
Política
Puigdemont, nou anys després de la DUI: «L'independentisme està afeblit; Espanya està pitjor»
-
Política
Gabriel Rufián i Irene Montero visitaran junts «La Revuelta» de David Broncano
-
Política Jordi Graupera, Júlia Ojeda, Miquel Bonet i Cristina Casol lideraran les llistes d'Alhora el 29-N
-
Política
El Govern reconeix l'exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena amb el premi Blanquerna
