La junta del Grup de Periodistes Ramon Barnils ha acordat, per unanimitat, expulsar el soci Francesc de Dalmases per l'incident amb una periodista del programa Preguntes Freqüents, revelat per NacióDigital i Eldiario.es. La direcció de l'entitat conclou, després d'analitzar les versions dels fets dels implicats, que Dalmases va vulnerar "greument" els objectius fundacionals de l'organització. Quan va transcendir la informació -avalada aquest dimecres per la CCMA al Parlament-, el Grup Barnils ja va obrir-li una investigació i un expedient sancionador.
Segons l'entitat, l'actitud de Dalmases "va traspassar les línies vermelles d'una relació professional i respectuosa entre polítics i periodistes". Des del Grup, es considera "molt greu" l'incident, presenciat per diversos testimonis i amb la presència de la presidenta suspesa del Parlament, Laura Borràs. L'entitat assenyala que en les explicacions que ha donat el vicepresident de Junts reconeix que ell i l'equip de Borràs van exercir pressions per delimitar les preguntes de l'entrevista i també van intentar seleccionar periodistes "afins".
"Aquestes pràctiques vulneren clarament els objectius fundacionals del Grup Barnils i van en contra del llibre d'estil de la CCMA", diu l'entitat en un comunicat. Dalmases era, fins que va fer-se públic l'incident, el portaveu de Junts a la comissió de control de la CCMA al Parlament i hi haurà de comparèixer al setembre per donar explicacions sobre els fets. Segons Barnils, el cas concret de la periodista del FAQS és d'una gravetat "excepcional". NacióDigital també ha revelat pressions del diputat a altres professionals de mitjans públics i privats.
[noticia]237548[/noticia]
El Grup Barnils expulsa Dalmases per l'incident al «FAQS»
La junta directiva considera, per unanimitat, que l'actitud del diputat de Junts va vulnerar "greument" els objectius de l'entitat

- Francesc de Dalmases, aquest dimecres al Parlament. -
- Pau Ollé
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 29 de juliol de 2022 a les 16:18
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»
-
Política Carles Puigdemont i els riscos de trencar amb el PSOE: què hi ha pendent a Suïssa?
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent