El Grup de Periodistes Ramon Barnils obrirà un "procediment intern d'investigació" contra el diputat de Junts Francesc de Dalmases per haver intimidat una periodista de l'equip del FAQS de TV3 el passat 9 de juliol, quan va ser entrevistada la presidenta del Parlament, Laura Borràs. El dirigent, a més de ser vicepresident de Junts, és també membre del grup de periodistes, que ha considerat d'"extraordinària preocupació" els fets explicats tant per NacióDigital com per El Diario.
"Les actuacions descrites estan molt allunyades dels principis del Grup i obrirem un procediment intern d'investigació, atès que Francesc de Dalmases és soci de l'entitat", asseguren en un tuit.
Segons confirmen fins a quatre testimonis dels fets, el dirigent, mà dreta de la també presidenta de Junts, va agafar la periodista "pel canell" i la va tancar per "escridassar-la" al camerino de convidats per les preguntes que se li havien fet a Borràs, també present dins de la sala. Una actitud de Dalmases definida com a "violenta" pels qui ho van presenciar i que va incloure, a més dels crits, "cops al mobiliari i a les parets".
El grup d'En Comú Podem ja ha anunciat que portarà el cas a la comissió de control de la CCMA, de la qual Dalmases n'és membre, per demanar un aclariment dels fets i demanar "responsabilitats" si es considera oportú. La diputada Susanna Segovia ha titllat els fets d'"inadmissibles" i ha recordat que els diputats tenen un codi de conducta que els exigeix "respecte cap als professionals de la informació".
El Grup Barnils obre una investigació interna al diputat Dalmases per intimidar una periodista a TV3
Els comuns anuncien que portaran el cas a la comissió de control de la CCMA al Parlament, de la qual el dirigent de Junts n'és membre

- Francesc de Dalmases, aquest dissabte al Congrés de Junts. -
- Junts
Ara a portada
Publicat el 18 de juliol de 2022 a les 17:12
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada