El judici a Roger Torrent i la resta de membres independentistes de l'antiga mesa del Parlament -Josep Costa, Eusebi Campdepadrós i Adriana Delgado- serà finalment els dies 5, 6 i 7 d'octubre. Així ho ha comunicat aquest dijous el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), després que dilluns es fixés per als dies 26, 27 i 28 d'octubre. La setmana passada es va ajornar la vista oral -prevista per la setmana vinent- arran de la recusació del president del tribunal, Jesús María Barrientos, per manca d'imparcialitat. El judici, en tot cas, començarà a les deu del matí i seran sessions de matí i tarda.
Els quatre membres de la mesa s'enfronten a penes d'inhabilitació i multa per un delicte de desobediència al Tribunal Constitucional arran del debat i votació de dues propostes de resolucions l'any 2019 sobre monarquia i autodeterminació. Concretament, la Fiscalia demana un any i vuit mesos d'inhabilitació per a Torrent, Costa i Campdepadrós, i una multa de 30.000 euros. Delgado s'enfronta a un any i quatre mesos d'inhabilitació i 24.000 euros de multa.
El judici serà sense Barrientos. La setmana passada, la sala de recusacions va acceptar l'incident de recusació presentat per Josep Costa, al qual es va adherir Eusebi Campadepadrós, per apartar el president del TSJC per manca d'imparcialitat. Els jutges van reconèixer, per unanimitat, que el gest de Barrientos d'aixecar-se i marxar en un discurs de Roger Torrent a l'ICAB l'any 2018 quan feia referència als presos polítics, permet que els afectats tinguin dubtes sobre la imparcialitat requerida pel jutge.
El judici a Torrent i la mesa del Parlament torna a canviar de data: serà els dies 5, 6 i 7 d'octubre
Política
La vista oral es va ajornar arran de la recusació del president del TSJC, Jesús María Barrientos, per manca d'imparcialitat
- Torrent, al capdavant de l'anterior mesa del Parlament. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de juliol de 2022 a
les 12:40
Actualitzat el
07 de juliol de 2022 a les
12:43
Et pot interessar
-
Política
«Molta gent ja no pensa que el catalanisme sigui un punt de trobada útil, l'hem de refundar»
-
Política
L'estratègia de Jové i Salvadó per doblegar l'«últim de Filipines»
-
Política
«He escrit un llibre per a Sílvia Orriols. De debò ens petarem l'euro?»
-
Política
Sols i perduts
-
Política
Convergents concorrerà en solitari al 29-N després de trencar l’acord amb Junts
-
Política
Les mil i una vides de Toni Comín
