El magistrat Joan Manel Abril i Campoy, que entre d'altres porta el cas de la querella pel procés participatiu del 9-N contra Mas, Ortega i Rigau, ha comunicat al president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) la decisió de sol·licitar del Consell General del Poder Judicial l'excedència voluntària de la carrera judicial. El magistrat José Francisco Valls Gombau, de  la conversadora Associació Professional de la Magistraura, assumirà la investigació. 
Valls Gumbau va néixer a Vinaròs, té 64 anys i en porta 37 de jutge. Va ser durant molts anys president d'una sala civil de l'Audiència de Barcelona, després director de l'Escola Judicial. El magistrat va ser membre del tribunal que va rebutjar de tràmit la querella per sedició que el sindicat "Manos Limpias" va posar contra Artur Mas al març del 2014.
Abril i Campoy reprèn així la tasca investigadora i docent com a catedràtic acreditat de Dret civil a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A banda, també podrà desenvolupar adequadament el càrrec de President del Tribunal Superior de Justícia del Principat d'Andorra, segons una nota que ha fet pública el TSJC.
Aquesta decisió, que es comunicarà al CGPJ, serà efectiva el proper dia 1 de juliol, data fins a la qual es mantindrà com a magistrat de la sala Civil i Penal del TSJC.
La sala Civil i Penal té aprovades unes normes de repartiment i en virtut del torn corresponent, els assumptes civils que en aquest moment corresponen al magistrat Abril i Campoy passaran a repartir-se entre els magistrats de la secció civil.
 
							
																					
														
								El jutge del 9-N demana excedència i assumeix el cas un magistrat conservador
José Francisco Valls investigarà a partir del mes que ve la causa contra Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau | La decisió, que es comunicarà al CGPJ, serà efectiva el proper dia 1 de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juny de 2016 a les 17:35
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat
- 
												 Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma»
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos

 
															 
															 
															 
															 
															