El magistrat Joan Manel Abril i Campoy, que entre d'altres porta el cas de la querella pel procés participatiu del 9-N contra Mas, Ortega i Rigau, ha comunicat al president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) la decisió de sol·licitar del Consell General del Poder Judicial l'excedència voluntària de la carrera judicial. El magistrat José Francisco Valls Gombau, de la conversadora Associació Professional de la Magistraura, assumirà la investigació.
Valls Gumbau va néixer a Vinaròs, té 64 anys i en porta 37 de jutge. Va ser durant molts anys president d'una sala civil de l'Audiència de Barcelona, després director de l'Escola Judicial. El magistrat va ser membre del tribunal que va rebutjar de tràmit la querella per sedició que el sindicat "Manos Limpias" va posar contra Artur Mas al març del 2014.
Abril i Campoy reprèn així la tasca investigadora i docent com a catedràtic acreditat de Dret civil a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). A banda, també podrà desenvolupar adequadament el càrrec de President del Tribunal Superior de Justícia del Principat d'Andorra, segons una nota que ha fet pública el TSJC.
Aquesta decisió, que es comunicarà al CGPJ, serà efectiva el proper dia 1 de juliol, data fins a la qual es mantindrà com a magistrat de la sala Civil i Penal del TSJC.
La sala Civil i Penal té aprovades unes normes de repartiment i en virtut del torn corresponent, els assumptes civils que en aquest moment corresponen al magistrat Abril i Campoy passaran a repartir-se entre els magistrats de la secció civil.
El jutge del 9-N demana excedència i assumeix el cas un magistrat conservador
Política
José Francisco Valls investigarà a partir del mes que ve la causa contra Artur Mas, Joana Ortega i Irene Rigau | La decisió, que es comunicarà al CGPJ, serà efectiva el proper dia 1 de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de juny de 2016 a
les 17:35
Et pot interessar
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
El Govern i els Comuns no es posen d'acord per prohibir la compra especulativa d'habitatge
-
Política Colau demana que Puente dimiteixi «com més aviat millor»
-
Política
Bildu guanyaria les eleccions espanyoles al País Basc amb el PNB en tercer lloc
-
Política
Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema»
-
Política
Feijóo responsabilitza Sánchez i Puente de l'accident d'Urda: «Si no dimiteixen, els farem dimitir a les urnes»
