El manual de subversió de l'ANC

L'Assemblea aprova un full de ruta basat en la "resistència", el "desacatament" i la "desobediència civil"

Publicat el 17 de març de 2013 a les 23:30
Forcadell, en el seu discurs a l'assemblea general de l'ANC. Foto: Assemblea.cat

El full de ruta que va aprovar aquest dissabte l'assemblea general de l'ANC és, en paraules d'un dels més veterans de l'entitat, "un autèntic manual de subversió". Els nou folis en què s'articula és un recull d'accions i de construcció de relat independentista que preveu accions de "resistència" contra un Estat que " ens té sotmesos ". De fet, la intervenció dels membres del secretariat que van descriure els termes d'aquest full de ruta va ser una de les més aplaudides.

El full de ruta, que encara està pendent d'esmenes, demana "multiplicar les accions de denúncia sobre tot allò que ens perjudica pel fet d’estar sotmesos a un Estat que no és el nostre (ús de la llengua, condicions laborals, accés a l’habitatge, aplicació de drets bàsics,...), aplicant mètodes de desobediència civil i de resistència col·lectiva i pacífica ".

Segons ha pogut saber Nació Digital, aquests "mètodes" impliquen una estratègia indirecta o de fustigadora, amb l'objectiu de pujar la moral col·lectiva dels independentistes i, alhora erosionar l'adversari. En aquests mètodes s'hi computen des de demandes judicials contra accions espanyoles, a actes de boicot, protestes controlades, internacionalització del conflicte a través de denúncies a organismes internacionals, accions de reivindicació efectistes i de seguiment massiu o la insubmissió fiscal.

Així mateix l'ANC s'ordena buscar la complicitat d'administracions, com els Ajuntaments, per tal d'encobrir l'estratègia davant un adversari amb un estatut polític superior com és la força de tot l'Estat. "Caldrà demanar als Ajuntaments i entitats que participin o donin suport a les accions de reivindicació de la pròpia sobirania, de desacatament de l’autoritat espanyola , i de contestació a les agressions de l’estat espanyol", es llegeix al full de ruta.

El mateix document deixa clar que els "actes de desobediència civil de diferents nivells" han de servir "per reforçar el convenciment de la població i que aquesta perdi la por, i seguir impulsant un creixement segur i constant de l’ANC".

L'objectiu final de tota aquesta estratègia destaca en el Pla B de l'ANC planificat en el mateix document. "En cas d’inhabilitació de les nostres institucions de govern nacional, l’ANC promourà una Assemblea de Càrrecs Electes o una Assemblea Constituent perquè proclami la Independència i es mobilitzarà perquè, mitjançant la resistència pacífica i la desobediència total , es forci la inhibició dels poders espanyols i es reinstauri l’Estat de dret amb un govern propi i sobirà”.