Hotel Barceló Sants, a la plaça dels Països Catalans. Ciutadans ha convocat per seguir la nit electoral en un lloc que, segons ells, no existeix. Aires de "rebel·lió de Pedralbes". Molts rostres joves, ben arreglats. "Nuestro tiempo ha llegado", diu un dels lemes que apareixen al web del partit. Com una manera de dir: els altres són vells i nosaltres joves. Estan encantats del seu èxit i avui han quedat per celebrar-ho. Com a "nova política", tenen molt d’impostura. Com un motí de la zona alta.
Si el PP és la marca clàssica, la de tota la vida, C's fa furor entre una capa més jove, d’una dreta postmoderna. A molts d’ells se'ls podria dir allò que són de dretes i no ho saben. Van de moderns i el seu discurs té un aiguabarreig de "falange liberal". Poden cantar el 'Cara al Sol' o una cançó de 'Jarcha'. Són una revolta amb permís dels pares, de nois que un dia s’enfaden i se'n van de casa… per tornar al cap d'una estona.
Carina Mejías entra a l’Ajuntament. De fet, hi torna. Va ser regidora fa alguns anys pel PP. Amb ella, un equip de gent jove, molt ben acoblats a aquesta imatge que pretén donar Ciutadans de "joves sobradament preparats". Cap dels primers cinc noms de la llista de C’s arriba als cinquanta. Són aquesta franja de 30-40 anys, d’antics votants del PP, que Alberto Fernández temia perdre aquest diumenge. Ja els ha perdut.
Sonia Sierra, la número dos, és una de les fundadores de Societat Civil Catalana. Doctora en Filologia… Hispànica, és clar. Ens atén molt amable. Li preguntem de què versa la seva tesi? "Sobre els articles humorístics d’Elvira Lindo a 'El Pais'". Com va conèixer C’s? "Un dia l’Albert Rivera va llegar al meu bloc i vam començar a tuitejar. Així vaig ficar-me en política". És la nova política.
Sierra, que és una de les fundadores de Societat Civil Catalana, valora aquestes eleccions com a "espectaculars". Sobre el resultat a Barcelona, creu que "les forces secessionistes han estat derrotades. Som la tercera força política a Barcelona i el projecte de secessió ha patit un retrocés". Aquesta nit, en algun moment, en un dels salons exclusius algun cursi ha cridat “Libertad!”. A ells també els perd l’estètica.
El motí de la zona alta
Sonia Sierra (C's): "Les forces secessionistes han estat derrotades"
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de maig de 2015 a
les 23:04
Et pot interessar
-
Política
Els hereus del PDECat ultimen 200 candidatures per a les eleccions municipals
-
Política El jutge acorda agrupar les acusacions populars del cas contra Zapatero sota la direcció del PP
-
Política
Fracassa l'intent d'una consulta a la militància d'ERC sobre els pressupostos d'Illa
-
Política
La diputada Glòria Freixa també fa el pas i es presenta a les primàries de Junts a Barcelona
-
Política
Un manual que s'esgota
-
Política
L'olor de la Moncloa apaivaga les tensions al PP català abans del congrés
