Les últimes enquestes electorals que s'han anat publicant coincideixen en apuntar que ERC superarà a CiU com a força més votada. En canvi, l'enquesta que publica aquest diumenge El País centrada en el Congrés espanyol apunta a una davallada de CiU i a un augment d'ERC, per bé que els convergents continuarien per davant dels republicans per 11 escons a 8. Ara per ara, Josep Antoni Duran i Lleida encapçala un grup parlamentari format per 16 diputats, mentre que els d'Oriol Junqueras només compten amb 3 representants a Madrid.
Segons l'enquesta, el PP tornaria a guanyar, amb 146 escons (ara en té 186), i el PSOE pujaria dels 110 actuals a 131. A més, Izquierda Unida (IU) i UPyD duplicarien la seva força. Els de Cayo Lara passarien d'11 a 25 escons, i els de Rosa Díez pujarien de 5 a 11. Tot amb tot, no serien claus per conformar majories. La majoria absoluta se situa en els 175 escons, motiu pel qual els grans projectes "només tirarien endavant amb pactes entre PSOE i PP", apunta el diari.
El País desglossa els resultats per autonomies. A Catalunya, creu que aquest cop seria el PSC qui guanyaria els comicis, amb 12 diputats, seguit de CiU (11), PP (10), ERC (8)
i ICV (6). L'enquesta ni contempla la possibilitat que Ciutadans o la CUP obtinguin cap escó.
Al País Valencià, preveu una nova victòria del PP, amb 15 escons, seguit del PSPV-PSOE (11), EUPV (3), Coalició Compromís (2) i UPyD (2). A les Illes, augura que es mantindrà el bipartidisme PP-PSIB.
«El País» veu CiU per sobre d'ERC a les properes espanyoles
Dóna al PSC 12 escons, 11 als convergents i 8 als republicans | No preveu l'entrada ni de C's ni la CUP
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de novembre de 2013 a les 23:29
Et pot interessar
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona
-
Política El menú de la conferència de presidents: fet per un xef català i amb plats tradicionals