Junts pel Sí s’ha curat en salut i ha presentat al ple d’emergència social el pla de xoc acordat en l’inici de la legislatura amb la CUP. El grup majoritari ha proposat implementar les mesures contra la pobresa infantil (amb un increment que cobreix el 100% del cost de les beques menjador), el desplegament de la llei 24/2015 contra la pobresa energètica i l’emergència en l’habitatge.
També es proposa la recuperació de la renda mínima d’inserció, ampliar-ne el pressupost per garantir el 100% de cobertura i garantir-ne el manteniment a totes les persones que, amb més de 60 mesos de permanència, es trobin en la mateixa situació. Les propostes de resolució resten supeditades a l’aprovació dels pressupostos del 2016. El suport de la CUP es dóna per descomptat en aquest bloc de propostes vinculades al pla de xoc social.
El grup majoritari ha transaccionat diverses propostes de resolució amb els grups de Catalunya Sí que es Pot i el PSC, bàsicament pel que fa a beques menjador. Els tres grups proposen continuar donant suport a les famílies amb risc d’exclusió residencial, habilitant les partides necessàries que cobreixin les necessitats d’un mínim de 100.000 famílies en els pressupostos del 2016.
Es proposa una partida pressupostària no inferior als cent milions d’euros per ajudar al pagament de les factures de subministraments bàsics de les llars en situació de vulnerabilitat. Els serveis socials han d’acreditar la situació objectiva d’aquestes famílies.
Quant a habitatge, s'aposta per iniciar els tràmits per expropiar passats sis mesos l’usdefruit per deu anys d’un mínim de 3.000 dels 15.000 pisos buits que els bancs han declarat que tenen en mal estat.
Votaran diferent CDC i ERC?
Tres grups de la cambra, el PSC, Catalunya Sí que es Pot i la CUP han presentat resolucions per demanar al govern espanyol l’anul·lació de la reforma laboral del 2012. La proposta socialista no té viabilitat perquè inclou una dotació pressupostària, però la dels altres dos grups pot suposar una divisió dins de Junts pel Sí. En la reunió mantinguda pel grup abans que es reiniciés el ple, ja s’ha posat damunt la taula, amb plena normalitat, la discrepància entre els diversos components del grup majoritari.
Si no hi ha cap canvi de darrera hora, Esquerra Republicana votarà a favor de demanar l’anul·lació de la reforma laboral, mentre que CDC s’abstindrà, i els diputats independents de junts votaran en funció del criteri de cada parlamentari.
El Parlament aprovarà el pla de xoc amb la vista posada en els pressupostos
Les propostes contra la reforma laboral presentades per Catalunya Sí que es Pot i la CUP divideixen Junts pel Sí
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 10 de març de 2016 a les 15:00
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana