El ple del Parlament balear ha aprovat aquest dimarts, amb el vot en contra de PSIB i MÉS, i l'abstenció del diputat no adscrit Antoni Pastor, que els Països Catalans no existeixen i que Balears no forma part de "cap país català".
Durant la sessió, la portaveu del PP en la Cambra, Mabel Cabrer, qui havia demanat als socialistes que donessin suport a aquesta proposició no de llei amb la qual també han criticat suposades ingerències del Parlament català, ha destacat que Balears i Catalunya tenen en comú la llengua, "però res més", i a més ha remarcat les grans diferències que segons ella existeixen entre les dues autonomies.
Per la seva banda, el socialista Antoni Diéguez ha considerat que el problema "no és Catalunya sinó el Govern de José Ramón Bauzá" i ha assenyalat que els perills de l'autonomia "estan més en les polítiques del PP, que en molins de vent d'ultramar".
Mentrestant, el diputat de MÉS, Nel Martí, ha opinat que el PP no presentaria aquesta proposta per negar els Països Catalans si aquesta realitat no existís, "la proposta d'ateisme del PP no caldria". "Si cal és perquè hi ha una realitat, darrere de la negació hi ha una voluntat de reescriure la història", ha afegit.
"És funció d'aquesta Cambra resoldre si el número Pi existeix?", s'ha preguntat l'econacionalista a l'entendre que aquesta proposta dels populars no té sentit a causa de l'actual situació de crisi i que callen davant de les suposades ingerències del Govern espanyol.
Segons MÉS, la negació dels Països Catalans seria com negar l'existència dels països iberoamericans i ha entès que les "ingerències" que critica el PP del Parlament de Catalunya són perquè "s'agafa a qualsevol ferro calent". Alhora, ha considerat que la ingerència més gran que ha tingut Balears ha estat haver tingut "un expresident que hagi fet un mal ús dels recursos dels ciutadans", ha dit referint-se a Jaume Matas.
Davant de les intervencions dels grups de l'oposició, que Cabrer ha qualificat de "més esperpèntiques que 'Luces de Bohemia'", la portaveu dels populars ha lamentat que MES i sobretot PSIB no hagin aprovat aquesta proposta "per reconèixer els nostres valors com autonomia i la nostra cultura". "No ens posin etiquetes que anem en contra de les Balears, ho necessiten per defensar el seu pancatalanisme, no els donarem una coartada per fugir del debat", ha conclòs Cabrer.
El Parlament Balear aprova que els Països Catalans no existeixen
La coalició MÉS apunta que aquesta negació és equiparable a negar l'existència dels països iberoamericans
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de desembre de 2013 a
les 18:22
Et pot interessar
-
Política
Les empreses de la residència impulsada per Sílvia Orriols fa anys que no presenten comptes
-
Política
Els Comuns exigiran «un control» sobre les inversions a Rodalies al PSC
-
Política
ERC, Junts, Comuns i CUP, a la manifestació darrere els usuaris
-
Política
Milers de persones protesten a Barcelona pel caos a Rodalies: «Hem tocat fons»
-
Política
Turull demana responsabilitats per haver posat «en risc la seguretat dels usuaris» de Rodalies
-
Política
Aliança només es presentarà on pugui tenir «bones candidatures» per condicionar el màxim d’ajuntaments
