El Parlament ha iniciat el procés per destituir Daniel de Alfonso com a director de l'Oficina Antifrau de Catalunya. Tots els grups menys el PP han demanat a la mesa de la cambra catalana revocar-lo i aquest mateix dijous es reunirà la comissió d'Afers Institucionals, que presideix el diputat de Ciutadans Jean Castel. La comissió proposarà la destitució per tal que l'aprovi el Parlament la setmana vinent. Serà en el ple previst pel dimecres. Només el Parlament el pot destituir, ja que va ser la cambra la que el va elegir per una àmplia majoria el 2011.
Carme Forcadell, després de la reunió extraordinària de la mesa, ha explicat que demà mateix se celebrarà a les 11.00 una sessió de la comissió d'Afers Institucionals on De Alfonso ha estat convidat a comparèixer per donar explicacions –fonts de l'Oficina Anticorrupció han assenyalat a l'ACN que hi assistirà-. La proposta de revocació l'haurà d'aprovar el ple de la cambra i necessita en primera volta tres cinquenes parts dels vots per tirar endavant. En principi, tindrà el suport de Junts pel Sí, C's, el PSC, Catalunya Sí que es Pot i la CUP.
Segons Forcadell, aquest calendari demostra “l’eficàcia i el compromís” del Parlament en ser “implacables” per combatre la corrupció. Forcadell ha tornat a qualificar els fets de molt greus i ha dit que “com a ciutadana, em sento decebuda”. Ha informat que en cas que el director de l'OAC es negués a comparèixer, això no aturaria el procediment.
A la reunió de la mesa hi ha participat el diputat del Partit Popular Alejandro Fernández. El PP no és a la mesa però és convidat a assistir-hi.
La CUP recorda que Mas va proposar De Alfonso
Les diputades de la CUP Mireia Vehí i Gabriela Serra han comparegut. Vehí ha dit que els fets demostren l’ús dels instruments de l’Estat contra l’independentisme i que “la guerra bruta és corrupció i la corrupció és guerra bruta”. Però també ha aprofitat per recordar el moment en què la cambra va votar De Alfonso, “que va ser proposat per Artur Mas”. Això ho ha repetit i ha dit que només Solidaritat per la Independència hi va votar en contra, mentre que ERC i ICV es van abstenir.
El Parlament inicia el procés per destituir el director de l'Oficina Antifrau
Política
Tots els grups menys el PP reclamen la revocació de Daniel de Alfonso, que accepta comparèixer a la cambra catalana | La comissió d'Afers Institucionals es reunirà el dijous i el ple de la setmana vinent en podrà aprovar el cessament
ARA A PORTADA
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
22 de juny de 2016 a
les 13:39
Actualitzat el
22 de juny de 2016 a les
18:49
Et pot interessar
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
-
Política Collboni inicia aquest diumenge una missió institucional per Bòsnia, Polònia i Ucraïna
